۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۲۴۴
با کلنگ زنی آیت‌الله نوری همدانی؛

عملیات احداث مدرسه علمیه امام جواد آغاز شد

آیین کلنگ‌زنی مدرسه علمیه حضرت امام جواد(ع) از مجموعه مدارس مجتمع حوزوی مشکوه با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.
کلنگ زنی مدرسه امام جواد با حضور ‌آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین کلنگزنی مدرسه علمیه حضرت امام جواد(ع) از مجموعه مدارس مجتمع حوزوی مشکوه پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیتالله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.

آیت‌الله محمود محمدی عراقی، نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با قرائت آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»، بیان داشت: خداوند متعال در آیه 39 سوره احزاب، مبلغان معارف الهی را از بهترین بندگان خود معرفی میکند.

وی با اشاره به این که این مرکز علمی از 10 سال گذشته با عنوان حوزه علمیه مشکات فعالیت علمی خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: فعالیت این مدرسه علمیه از تهران آغاز شده است و طلاب اولیه این حوزه عمدتاً از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تهران بودند.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پس از برنامهریزیهای هفت ساله این مدرسه علمیه، نیروهای با استعداد و نخبهای تربیت شدند که برای تحصیلات تکمیلی از تهران به شهر مقدس قم اعزام شدند.

وی با بیان این که پردیسان قم یک شهر حوزوی و دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: جمعیت کثیری از طلاب حوزه علمیه در این شهر ساکن هستند، در حالی که بیش از 10 دانشگاه در این منطقه فعالیت می‌کنند، حوزههای علمیه این شهر پاسخگوی نیازهای فرزندان علمای این شهر نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مساحت زمینی که برای احداث مدرسه علمیه امام جواد(ع) در نظر گرفته شده، 5 هزار متر است، عنوان کرد: امید میرود با احداث سریع این مدرسه عملیه، بیش از 40 طلبه این حوزه از مکانی استیجاری به این مدرسه نقل مکان کنند.

وی با تأکید بر این که مهمترین برنامه مجموعه مشکات اهتمام به آموزش عمیق قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع)، تقویت مسائل معنوی و اخلاقی و پاسخگویی به دغدغهها، نیازها و ارزشهای انقلاب است، اظهار داشت: هدف از تأسیس این حوزه تربیت فضلایی در حد اجتهاد است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف باشند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات