۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۴۳۳۶۴
حجت الاسلام ارجینی خبرداد؛

انتشار پنج فصلنامه علمی پژوهشی در دانشگاه معارف اسلامی

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی گفت: پنج فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، مطالعات تفسیری، اندیشه نوین اسلامی و پژوهش نامه اخلاق در این دانشگاه منتشر می شود.
دانشگاه معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین ارجینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که امروز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد: تلاش های فراوانی در راستای پژوهش در رشته های پنج گانه این دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: چاپ و انتشار کتاب، مقالات، مجلات و پایان نامه های تخصصی را می توان از جمله فعالیت هایی دانست که در زمینه پژوهش در این دانشگاه انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی تصریح کرد: برخی از کتاب های منتشر شده متعلق به پایان نامه های خوبی هستند که نوشته شده اند که نشان دهنده سطح بالا و اهمیت این پایان نامه های علمی است.

وی استفاده از ظرفیت پایان نامه ها در راستای انتشار کتاب را از اهداف پژوهشی این دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه ما این است که نگارش رساله ها بگونه ای باشد که بتوان از ظرفیت آنها در جهت چاپ و انتشار کتاب استفاده کنیم.

حجت الاسلام ارجینی اضافه کرد: یکی از کتاب های بسیار خوبی که منتشر شده است، اخلاق مربی گری ورزش است که به بررسی بحث های اخلاقی در حوزه ورزش پرداخته است و در سه سطح برای مربیان ورزشی در نظر گرفته شده است و به عنوان یک کار ملی می تواند برای کسانی که در حیطه ورزش فعالیت می کنند مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: پنج فصلنامه علمی و پژوهشی در این دانشگاه منتشر می شود که شامل فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، مطالعات تفسیری، اندیشه نوین اسلامی و پژوهش نامه اخلاق است.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی ادامه داد: توصیه ما همواره به فصلنامه های تخصصی این بوده است که از مقالات اساتید و دانشجویان معارفی استفاده کنند و همواره تلاش کنند تا سطح علمی خود را ارتقا ببخشند.

حجت الاسلام ارجینی در پایان خاطرنشان کرد: امتیازات برخی از فصلنامه های دانشگاه معارف اسلامی مانند تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی امتیاز بالایی بوده و از ضریب تأثیرگذاری بالایی برخوردار است.

گفتنی است در پایان این همایش از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه و حجت الاسلام منصوری به عنوان پژوهشگر نمونه شناخته شدند و فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به عنوان فصلنامه برتر این دانشگاه شناخته شد و از سردبیر، دبیر و کارشناس این فصلنامه تقدیر به عمل آمد.

همچنین در انتها از آثار منتشر شده دانشگاه معارف اسلامی در سال 96 رونمایی شد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات