۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۴۲۲
امام جمعه موقت بیرجند:

رسالت حوزه و دانشگاه زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه رسالت حوزه و دانشگاه زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: این تمدن برآمده از آموزه های اسلامی است.
نصیرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اگر در زندگی تقوای الهی را رعایت کنیم به طور قطع بسیاری از مشکلات و گرفتاری های انسان حل می شود.

وی گفت: اگر بنا است خداوند دست ما را در زندگی بگیرد و لطف الهی در امورات فردی و اجتماعی شامل حال ما شود باید تقوای الهی را رعایت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۲۵ آذر، روز پژوهش، افزود: پژوهش مساله ای مهم در کشور بوده و علم و تولید علم اساس کار در پیشرفت جامعه است و  علم نیز به دلیل رویکردهای پژوهشی به دست می آید.

حجت الاسلام نصیرایی به ۲۶ آذر، روز حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: مردم خراسان جنوبی از بسیاری از امکانات و حمایت ها محروم هستند و باید به زیرساخت های استان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه هر هفته شاهد تصادفات فوتی در جاده های استان هستیم، از استاندار خراسان جنوبی انتظار داریم توجه جدی به زیرساخت های حمل و نقل استان داشته باشد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مواقع در مسائل فرهنگی و اجتماعی آمارهایی مطرح می شود که با واقعیت ها فاصله دارد لذا مسؤولان دقت کنند و آمارهای واقعی را ارائه دهند.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: حوزه بدون دانشگاه و دانشگاه بدون حوزه نمی توانند کاری را انجام دهند؛ زیرا حوزه و دانشگاه دو بال برای پیشرفت هستند‌.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه و دانشگاه بر پایه تمدن نوین اسلامی است، افزود: این تمدن برآمده از آموزه های اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ۲۷ آذر، روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری است، گفت: امروز مصداق بارز خشونت و افراطی گری در دنیا، آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها در داخل و خارج هستند.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: باید با آن کسانی که می خواهند آمریکا و رژیم صهیونیستی را بزک کنند مبارزه کنیم، عده ای امروز به برکت خون شهدا و در سایه امنیت نشستند اما جریان استکبار و آمریکا را بزک می کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه به دام افراط و تفریط گرفتار نشویم باید عمل، رفتار و کردار خود را با ولی فقیه زمان بسنجیم و اگر از ولی فقیه جلو باشیم و یا عقب افتادیم دچار مشکل هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: متاسفانه در این شهر که به عنوان شهر علم و ادب معروف است کسانی را به دانشگاه دعوت می کنند که رفتارهایی به دور از اخلاق را انجام می دهند لذا از مسؤولان استان انتظار داریم نگذارند اتفاقات ناپسند در شهر و استان رخ دهد.

حجت الاسلام نصیرایی از راه اندازی شورای عالی فضای مجازی در استان خبر داد و افزود: فضای مجازی دغدغه ای برای تمام اقشار است که اگر مسؤولان تدبیر نکنند فضای مجازی تبدیل به تهدید می شود اما اگر به درستی از این فضا استفاده شود می تواند یک فرصت برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه اخیرا رئیس جمهور لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد، ادامه داد: نباید مسؤولان در مورد این لایحه بودجه قضاوت کنند، کسانی که تریبون در دست دارند اینگونه مسائل را سریع به فضای جامعه انتقال ندهند و ذهن و افکار جامعه را با سخنان نسنجیده مخدوش نکنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه لایحه بودجه باید به موقع و در آرامش بررسی شود، افزود: دشمنان به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: مجلس و نمایندگان در تصویب این لایحه دقت کنند و بدانند آیا این بودجه مشکل رکود و بیکاری را برطرف می کند یا خیر.

وی عنوان کرد: باید بودجه در راستای برنامه ششم توسعه تنظیم شود و نباید در این بودجه به خانواده های مستضعف و قشر محروم فشاری وارد شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به یارانه ها، گفت: مسؤولان توجه داشته باشند که زندگی بسیاری از خانواده ها در کشور به یارانه ها گره خورده است و نباید طوری تصمیم گیری شود که خانواده ها دچار فشار اقتصادی شوند.

حجت الاسلام نصیرایی اذعان داشت: نباید اجازه داده شود که عده ای به علت بی تدبیری ها مردم را برنجانند و مردم را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین کنند.

وی گفت: کسانی که قصد دارند در برابر انقلاب ایستادگی کنند و مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند بدانند امت حزب الله در این باره سکوت نخواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی بنی صدرها، فتنه های ۷۸ و ۸۸ را پشت سر گذاشته است، افزود: کسانی که در کشور تصمیم گیری می کنند باید دقت داشته باشند تا به مستضعفین فشار وارد نشود./۸۸۰/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات