۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۴۵۲
آیت الله صفایی بوشهری:

مسؤولان برای حل مشکل راه آهن بوشهر وعده توخالی ندهند

آیت الله صفایی بوشهری گفت: مطمئن باشید روشی که مسؤولان دولتی برای حل موضوع راه آهن در پیش گرفته اند به جایی نمی رسد و نباید به مردم وعده توخالی داد.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر، استان بوشهر را استانی مهم ارزیابی کرد و گفت: در اهمیت بوشهر کسی شکی ندارد اما متاسفانه ملاحظه می کنید یک سری بی مهری هایی شامل حال این استان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عدم اتصال این استان به شبکه ریلی کشور را یکی از این بی مهری ها عنوان کرد و اظهار داشت: استان های هم جوار بوشهر همه به خطوط ریلی متصل هستند اما استان بوشهر که همجوار خلیج فارس است و موقعیت مهم دارد فاقد راه آهن و حمل و نقل ریلی است در حالی که مصوبه آن مربوط به سال های گذشته است.

خطیب جمعه بوشهر با انتقاد از دولت که در بودجه سال 97 اعتباری برای راه آهن بوشهر اختصاص نداده ابراز داشت: این استان گنج کشور است اما در عرصه تخصیص اعتبارات به امور اساسی توجه نمی شود.

وی تاکید کرد:  مطمئن باشید روشی که مسؤولان دولتی برای حل موضوع راه آهن در پیش گرفته اند به جایی نمی رسد به همین دلیل برای حل این مشکل باید فراتر از قبل برنامه ریزی کرد؛ اینکه بنشینیم و اعتبار تخصیص کنیم فایده ای ندارد باید برنامه ای طراحی کنیم که حجم بالای مالی از طریق آن تزریق شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مسؤولان استان باید قدردان مردم باشند گفت: وعده های توخالی به مردم ندهید؛ یک مسؤولی به استان سفر می کند و بیاناتی هم می کند اما بعد همه چیز تعطیل می شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به موضوع کالاهای ملوانی و نگرانی های ملوانان در این باره گفت: این موضوع یک ساماندهی می خواهد که در آن حقوق همه همچون مردم، دولت و استان مراعات شود؛ در دولت تلاش هایی در حال انجام است و باید یک بار برای همیشه این مساله را حل کرد و حقوق همه تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان این استان نجیبند و باید قدر آنان را دانست؛ نیاز است پروژه های اشتغال برای آنها تامین شود چراکه با اشتغال مشکل اکثر آنها حل می شود.

وی بر توجه مسؤولان استان به وضعیت آب برای سال آینده تاکید کرد و گفت: مردم استان بوشهر تابستان سختی را پشت سر گذاشتند؛ به فکر مردم باشید هر سال نیایند بگویند این تابستان را سر کنیم سال آینده درست می شود بلکه باید با تاسیس آب شیرین کن و بازسازی تاسیسات این کار انجام شود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود بر حمایت از کارگران تاکید کرد و گفت: نباید پرداختی حق و حقوق این قشر به تاخیر بیافتد  و مشکلات زندگی نگرانی هایی را برای آنها ایجاد کند؛ شرکت های خصوصی حق و حقوق کارگرانشان را به موقع پرداخت کنند و اگر نمی توانند حقوق آنها را تامین کنند همان روز اول به آنها بگویند.

وی افزود: بسیاری از کارگران بیش از سه ماه است حقوق نگرفته اند، اگر شما جای آنها بودند چه کار می کردید؟ مقام معظم رهبری بارها نسبت به توجه و حمایت از مردم به ویژه قشر ضعیف تاکید کرده و تذکر داده اند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با محکوم کردن اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اظهار داشت: این اتفاق موج بسیاری را علیه آمریکا ایجاد کرد، ماهیت آمریکا همین است آنها به دنبال اندیشه صهیونیستی و شکست اسلام هستند.

وی افزود: آنها به رژیم سعودی کمک کردند و کودکان یمنی را کشتند و این کشور مسلمان را دچار آشوب کردند؛ آمریکا جز قدرت و ثروت چیزی را نمی شناسد. در قضیه برجام ابتدا فضا را برای مذاکره باز گذاشتند اما مدام در حال نقض برجام و تخلف هستند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: اکنون کسانی که می گفتند شعار «مرگ بر آمریکا» نگویید الان متوجه شدند این شعار برخاسته از ایمان و تقوای الهی و هوشمندی سیاسی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود از دست اندکاران برگزاری سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و برگزار کنندگان نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر قدردانی کرد./833/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات