۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۴۶۳
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

دشمن به دنبال اختلاف افكنی بين حوزه و دانشگاه است

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: يكي از اهداف دشمن ايجاد اختلاف بين حوزه و دانشگاه است، دشمن مي‌خواهد دانشجويان از حوزه و روحانيت جدا شوند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام(ره) برگزار شد، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالگرد شهادت شهيد مفتح گفت: در سال 58 گروه فرقان دست به ترور شهيد مفتح و دو تن از پاسداران همراه ايشان زد، اين مرد بزرگ هم تحصيلات حوزوي داشت و هم در دانشگاه مشغول به تحصيل بود.

وي با بيان اينكه شهيد مفتح در زمان تحصيل خود به دنبال ايجاد ارتباطي صحيح ميان حوزه و دانشگاه بود، خاطرنشان كرد: دليل نامگذاري اين روز و اين هفته به نام وحدت حوزه و دانشگاه همين تلاشهاي اين شهيد بزرگوار است؛ این در حالی است که يكي از اهداف دشمن ايجاد اختلاف بين حوزه و دانشگاه است، دشمن ميخواهد دانشجويان از حوزه و روحانيت جدا شوند.

امام جمعه اصفهان با تأكيد بر اينكه آيندهسازان و ادارهكنندگان مملكت همين دانشجوها و طلبهها هستند، ابراز كرد: اگر وحدت بين اين دو قشر صورت گيرد، آينده مملكت نيز تأمين خواهد شد، اگر ارتباط بين حوزه و دانشگاه برقرار نشود، هم حوزه و هم دانشگاه ضربه خواهد خورد،‌ البته بايد توجه داشت كه معناي وحدت حوزه و دانشگاه اين نيست كه دانشجو به حوزه برود و طلبه به دانشگاه بيايد و درسِ دانشگاهي بخواند.

وي ادامه داد: دانشجويي كه با حوزه ارتباط نداشته باشد و از دين و تقوا بيخبر باشد، علم او به كارش نخواهد آمد و بيشتر ضربه خواهد زد، فردِ بيتقوا و بيدين اگر كسب علم كند، كشورش را به دنيا ميفروشد و به آن ضربه خواهد زد؛ زیرا در برابر وعدهها و فريبهاي دشمنان سست و ضعيف است و كشورش را خواهد فروخت.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به روايتي مبني بر اينكه كمر اسلام را دو گروه ميشكنند؛ عالمي كه متهتك و پرده دریده است و ديگر جاهلي كه متنسك و عابد است، خاطرنشان كرد: عالمي كه سواد دارد اما فاسد است براي جامعهاش ضرر دارد و همچنين آدمي كه اهل عبادت است اما جاهل، براي جامعه مفيد نيست.

وي با اشاره به مراسم تشييع شهداي افغانستاني در اصفهان ابراز كرد: براي اين مراسم بايد تبليغات بيشتري انجام ميگرفت تا افراد بيشتري در اينچنين مراسمهايي شركت كنند، اينها در راه اسلام شهيد شدند و افراد ارزشمندي هستند و مردم بايد در اينگونه مراسم حضور پيدا كنند،‌ البته جمعيت خوبي در اين مراسم حاضر شدند اما در حدواندازه مردم اصفهان نبود.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان با گراميداشت روز حمل و نقل و روز رانندگان اظهار كرد: خدمات رانندگان آنطور كه بايد ديده نميشود، اين قشر هم بسيار زحمتكش هستند، هم بارهاي مختلف را جابهجا ميكنند و جريان اقتصاد را در كشور برقرار ميكنند و هم افراد و انسانها را براي جريان داشتن زندگي جابهجا ميكنند.

وي با بيان اينكه بيمه رانندگان يكي از دغدغههاي اين قشر زحمتكش بود كه خوشبختانه پس از انقلاب برطرف شد، اظهار كرد: بايد به اين گروه توجه بسيار كرد.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به اينكه ظاهر افراد در آخرت نشاندهنده باطن انسانها در دنياست، خاطرنشان كرد: پيشاني خوارج از عبادت پينه بسته بود اما بصيرت نداشتند،‌ داعش هم مثل خوارج بود، بمب به خود ميبستند تا در راه خدا انسانهاي بيگناه را از بين ببرند./914/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات