۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۴۶۹
امام جمعه کرج:

ایران در رابطه با قدرت نظامی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به ضرورت افزایش اقتدار و آمادگی نظامی کشور، گفت: ایران اسلامی در رابطه با قدرت نظامی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به بودجه دفاعی تثبیت شده آمریکا در سال آینده میلادی، بیان کرد: بودجه دفاعی آمریکا در سال آینده میلادی، ۷۰۰ میلیارد دلار است و در مقابل ایران اسلامی هم در رابطه با قدرت نظامی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در رابطه با اضلال و گمراه کردن، اظهار داشت: فردی که در راه باور و عقیده صحیح حرکت می کند و به وسیله گفتار، نوشتار و رفتار دیگران از مسیر خویش منحرف می شود، گمراه است.

 امام جمعه کرج با بیان اینکه عالم به دستورات دینی، باید عالم به آن ها باشد، گفت: رفتار عالم بیشتر از گفتار و نوشتار او در افکار مردم جامعه تاثیر می گذارد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در رابطه با ترس، گفت: انسان ترسو نمی تواند از حق و مظلوم دفاع کند و متقین و پرهیزگاران به ترس مذموم مبتلا نیستند.

 نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن عرض تبریک ۲۵ آذرماه و روز پژوهش، اظهار داشت: نقش پژوهش در افزایش کیفیت و بهبود زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست و اهمیت فراوان آن در علوم مختلف، مشخص است.

 وی ادامه داد: ۲۷ آذرماه، روز شهادت شهید مفتح، شخصیتی انقلابی و مجاهدی بزرگوار  در عرصه وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: استقلال سیاسی و فرهنگی برای کشور و جامعه مهم و سرنوشت ساز است که این مهم با وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه تحقق پیدا می کند.

امام جمعه کرج ثمره وحدت حوزه و دانشگاه را اتحاد اجتماعی و یکپارچگی ملی دانست و گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه، مورد طمع دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در رابطه با افراد دارای تفکرات سکولاری و لیبرالی، بیان کرد: افرادی که قدرت تحلیل مسائل مختلف را ندارند و انقلاب اسلامی را از زاویه دید خویش تفسیر می کنند و با واقعیات کاری ندارند، اگر فرصت صحبت پیدا کنند ارزش نظام و فکر انقلاب را زیر سوال خواهند برد، دست به تحریف زده و افکار را مسموم می کنند.

 امام جمعه کرج ضمن مخالفت با ساختارشکنی، گفت: مناظرات، مباحثات، مجادلات و کرسی های آزاد اندیشی باید با حضور دو طرف موافق و مخالف برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه امروزه دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران، اهداف مشخصی را دنبال می کنند، اظهار داشت: دشمنان قصد دارند با ترفندهای خویش، ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به مردم القا کنند، ملت باید به دستگاه های نظام اعتماد کرده و نواقص موجود را به آن ها تذکر دهند.

 نمابنده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا وحدت ملی و انسجام اجتماعی را با تضعیف مسؤولان نظام از بین ببرد، بیان کرد: مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید هوشیار باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در رابطه با لایحه بودجه سال ۹۷ که از طریق رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی داده شده است، گفت: مصوبات برنامه ششم، سیاست های اقتصاد مقاومتی، کاهش بودجه عمرانی کشور و افزایش بودجه جاری دولت، تشدید بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی و تکیه بالای بودجه بر نفت سوالاتی است که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد و باید پاسخ داده شوند. 

 امام جمعه کرج علت عمده واکنش غرب علیه ایران را ظرفیت تمدن سازی در سطح جهان دانست و اظهار داشت: بیداری اسلامی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را تحت نفوذ معنوی خویش قرار داده است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به حمایت ایران از فلسطین  اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی کاری با فرقه گرایی مذهبی و قومیت گرایی ندارد، از انسانیت و مظلوم دفاع کرده و سایر کشورها را نیز به حمایت از فلسطین دعوت می کند.

  امام جمعه کرج با بیان اینکه انگلیس در ضربه زدن به منافع ملت ایران، بدتر از آمریکا عمل می کند، گفت: آمریکا به دنبال نقض کامل برجام است، انگلیس و فرانسه به ظاهر از برجام حمایت می کنند اما منافع غرب را در نظر داشته و به تعهدات خویش عمل نمی کنند.

به گزارش رسا، نماز سیاسی عبادی جمعه در 900 شهر کشور برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات