۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۴۹۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مشاوره افق های جدیدی را برای موفقیت طلاب می گشاید

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ مشاوره افق های جدیدی را برای طلاب حوزه علمیه باز می کند، گفت: فرهنگ مشاوره موجب موفقیت و بالندگی طلاب در مسیر زندگی طلبگی می شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسم اختتامیه دوره مشاوره که در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد با اشاره به اهمیت مشاوره در دین مبین اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام با وجود جایگاه علمی و وحیانی که داشتند، اما هیچ گاه از مشاوره در برنامه های خود غافل نبودند.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که فرهنگ مشاوره بسترهای رشد و موفقیت را در انسان بیشتر فراهم می کند، افزود: انسان بدون مشاوره نمی تواند مسیر صحیح زندگی را انتخاب کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان در مقاطع مختلف زندگی با مشکلات و بحران های بسیاری مواجه می شود که در انتخاب صحیح دچار سردرگمی می شود، خاطرنشان کرد: مشورت با متخصصان و انسان های اهل فن از بروز مشکلات احتمالی در مسیر زندگی جلوگیری می کند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود از اسلام به عنوان مکتبی جامع در جهان بشریت یاد کرد و با بیان این که این دین کامل برای لحظه لحظه زندگی انسان برنامه مفیدی ارائه کرده است، گفت: همفکری، تبادل نظر و مشورت در همه امور در قالب مشورت می تواند انسان را در مسیر رشد و تعالی سوق دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت فرهنگ مشاوره در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: مسأله مشاوره یک خلأ مهمی در مدارس علمیه بود که خوشبختانه طی سال های اخیر این موضوع مهم در حال تقویت است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که فرهنگ مشاوره افق های جدیدی را برای طلاب حوزه علمیه باز می کند، خاطرنشان کرد: فرهنگ مشاوره موجب موفقیت و بالندگی طلاب در مسیر زندگی طلبگی می شود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که طلاب در مسیر زندگی طلبگی با برخی مشکلات و بحران های احتمالی مواجه می شوند که در همه این مسائل نیازمند مشاوره هستند، تصریح کرد: اگر یک طلبه در مسائل شخصی، خانوادگی، درسی و اجتماعی از همراهی یک مشاور محروم باشد با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره در های بسته به روی طلاب را باز می کند، خاطرنشان کرد: وجود یک مشاور خوب در دوران مختلف زندگی طلبگی، موجب می شود یک طلبه موانع و مشکلات احتمالی را بدون آسیب طی کند.

وی در ادامه سخنان خود مدیریت تحصیلی را یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی طلاب مدارس علمیه برشمرد و تصریح کرد: عدم مشاوره صحیح طلاب در این بخش میزان موفقیت طلاب بسیار کاهش خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مشاور می تواند با تبیین و شناخت راه و رسم تحصیل و مهارت های آن برای طلاب، بستر را برای موفقیت بیشتر طلاب حوزه فراهم کند، گفت: یک طلبه موفق به طور حتم در دوران تحصیلی خود از یک هدفگذاری مشخص و مدیریت زمان برخوردار است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر یک طلبه در هدف گذاری های دوران تحصیل دچار مشکل باشدبه آسانی نمی تواند مشکلات پیش روی خود را کاهش دهد، افزود: مشاوره می تواند راه رسیدن یک طلبه به موفقیت و اهداف دوران طلبگی را کوتاه تر کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه برای موفقیت و آرامش در زندگی خصوصی و تحصیلی نیازمند مشاوره است، خاطرنشان کرد: آسیب های بسیاری یک طلبه را دوران مختلف زندگی تهدید می کند که راه پشت سر گذاشتن این بحران ها و آسیب های احتمالی بهره مندی از مشاوره صحیح است.

امام جمعه نکا با بیان این که مشاوره صحیح، انگیزه یک طلبه را برای رسیدن به اهداف دوران طلبگی دو چندان خواهد کرد، گفت: برخی مسائل پیش روی ممکن انگیزه یک طلبه را برای ادامه تحصیل کاهش دهد که در صورت وجود یک مشاور مناسب می تواند عوامل انگیزیشی را در طلاب افزایش دهد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه دشمنان و بدخواهان نهاد مقدس روحانیت همواره تلاش کردند تا برخی القائات و تهمت های دروغین جایگاه روحانیت را در میان مردم تضعیف کنند، افزود: در این میان یک مشاور می تواند با رد هر گونه القائات منفی و ارائه پاسخ های مستدل و شفاف از بی انگیزگی و ناامیدی طلاب نسبت به آینده خود جلوگیری کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره قبل و بعد از ازدواج نیز برای طلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب به دلیل جایگاه ویژه ای که در جامعه اسلامی دارند باید در این خصوص از آگاهی کامل برخوردار باشند تا خدای ناکرده دچار اشتباه و خطایی نشوند.

حجت الاسلام لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که تعداد مشاوران مدارس علمیه باید افزایش پیدا کند، افزود: با توجه به اهمیت جایگاه مشاوره در حوزه، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر مشاوران در کنار طلاب برای موفقیت در زندگی شخصی و طلبگی هستیم./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات