۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۵۲۳
رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد:

دفاع از حریم دین مهم‌ترین کار شهدا است

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد گفت: مهم‌ترین کار شهدا در زمان قبل از شهادت، با شهادت و بعد از شهادتشان دفاع از حریم دین است.
یادواره شهدا- حجت الاسلام مهدوی پور یادواره شهدا- حجت الاسلام مهدوی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد، امروز در یادواره شهدای طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع)، اظهار کرد: مجلس، مجلس شهید بوده و مجالس شهدا با تمام مجالس فرق می‌کند.

وی افزود: شهدا قبل از شهادتشان و با شهادتشان و بعد از شهادتشان کار مهمی را انجام دادند و می‌دهند، مهم‌ترین کار شهدا در زمان قبل از شهادتشان و با شهادتشان و بعد از شهادتشان دفاع از حریم دین است و حتی بعد از شهادتشان شاید بعد از شهادتشان قدرتشان بیش از قبل از شهادتشان و با شهادتشان باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور ادامه داد: خداوند منان می‌فرماید: «وَلَوْلا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ»؛ اگر خداوند بزرگوار بخشی از مردم را به وسیله بخشی از مردم دفع نمی‌کرد مردم زمین را به فساد و منجلاب می‌کشیدند.

وی اضافه کرد: در جای دیگر می‌فرماید: «وَلَوْلا دَفْعُ اللهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یذْکرُ فی‌ها اسْمُ اللَّهِ کثِیراً وَلَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِی عَزِیزٌ»؛ اگر خدا برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد، همانا صومعه‌ها و کلیساها و کنیسه‌ها و مسجدهایی که در آنها بسیار نام خدا ذکر می‌شود به‌شدت ویران می‌شدند و قطعاً خدا به کسانی که دین او را یاری می‌دهند یاری می‌رساند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه اگر مساجد از زمین ما برداشته شود زمین به فساد کشیده خواهد شد، اظهار کرد: عده‌ای از انسان‌ها می‌خواهند در روی زمین یادی از خدا نباشد و به قول خودشان خدا در زمین دخالت نکند.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که قدرت خدا و اراده خدا بر آن است که زمین به فساد کشیده نشود، این یکی از قوانین خداوند است که خداوند در هر عصری از اعصار افرادی شایسته در این کره زمین قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور تصریح کرد: درواقع در بطن این آیه خبر قطعی و مسلم است که خداوند منان حافظ و مدافع دین به دست بندگان صالح است که شهدا گروهی از این صلحا هستند.

وی با اشاره به آیه «وَإِذا تَوَلّیٰ سَعیٰ فِی الأَرضِ لِیفسِدَ فی‌ها وَیهلِک الحَرثَ وَالنَّسلَ ۗ وَاللَّهُ لا یحِبُّ الفَسادَ»، اضافه کرد: نشانه آن، این است که هنگامی که روی برمی‌گردانند و از نزد تو خارج می‌شوند در راه فساد در زمین کوشش می‌کنند و زراعت‌ها و چهارپایان را نابود می‌سازند؛ با اینکه می‌دانند خدا فساد را دوست نمی‌دارد.

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد افزود: اگرچه عده‌ای که خداوند را برنمی‌تابند تصمیمشان بر این است که نسل صالحان را از بین برده و ریشه‌کن کنند و می‌خواهند زمین را به فساد بکشاند؛ اما خداوند به دست توانمند بندگان صالح دینش را حفظ می‌کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات