۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۹۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان:

نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی راه تحکیم بخشی به کانون خانواده است

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه برای تحکیم بخشی به کانون خانواده ها و مصون سازی این نهاد مقدس در برابر آسیب های اجتماعی باید سبک زندگی اسلامی را نهادینه سازی کرد، گفت: تبلیغ و فعالیت تبلیغی مبلغان در این راستا نقش آفرین است.
تبلیغ دین

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه، طلاب و روحانیت در تبلیغ دین و روشنگری در جامعه نقش بسزایی داشته و رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز در خطر گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی قرار دارد، افزود: با بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه به ویژه بین نسل جوان باید جلوی دسیسه های فرهنگی دشمنان گرفته شود.

حجت الاسلام ولی پور تبلیغ را سد راه آسیب های اجتماعی خواند و اظهار داشت: تبلیغ به موقع، مؤثر و هدفمند جلوی رواج آسیب های اجتماعی و اخلاقی را می گیرد و جامعه را در برابر هجمه ها مصون نگه می دارد.

وی بر ضرورت حفظ سلامت اخلاقی و روانی جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: تبیین این مهم نقش بسزایی در تربیت جوانانی مؤمن، انقلابی و توانمند با روحیه جهادی دارد و در سایه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و الگو گرفتن از سیره عملی اهل بیت(ع) می توان شاهد رشد اخلاق و معنویت در جامعه شد. 

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه در راستای ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه باید سیره  و سنت اهل بیت(ع) را نهادینه ساخت، خاطرنشان کرد: نهادینه سازی سبک زندگی اهل بیت(ع) به معنای الگو گرفتن و پیروی از سبک زندگی آنان است.

وی الگو گیری از سبک زندگی اهل بیت(ع) را بهترین و مهم ترین راه تحکیم بخشی به کانون خانواده ها و تربیت صحیح فرزندان دانست و عنوان داشت: نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی جلوی نفوذ فرهنگی دشمنان را می گیرد.

حجت الاسلام ولی پور با تأکید بر اینکه خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود به اخلاق توجه داشته باشند، اظهار داشت: اخلاق مداری در شکل گیری شخصیت و تربیت فرزندان نقش آفرین است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در جامعه و در جمع دانش آموزان خاطرنشان کرد: این حضور در پاسخگویی به سؤالات و شبهات و تربیت دینی نسل نو و مصون سازی آنان در برابر آسیب های اجتماعی ضروری است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات