۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۶۰۰
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تربیت مفسر و محدث قوی مستلزم تقویت بنیه علمی طلبه ها است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان آموختن فقه و اصول را از اهم مسؤولیت حوزه های علمیه دانست و گفت: تربیت مفسر و محدث قوی مستلزم تقویت بنیه علمی طلبه ها است.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در همایش طلیعه حضور که با حضور 300 طلبه جدیدالورود در سالن اجتماعات حوزه علمیه خوهران بندرعباس برگزار شد با اشاره به هفته پژهش گفت: تربیت طلاب پژوهشگر در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با تشریح اهداف تحقیق و پژوهش در حوزه افزود: آشنایی طلاب با علوم مختلف، تمرین نظریه‌پردازی، تعمیق علوم حوزوی به تفهیم عمیق علوم و متون جدید و همچنین تولید علم در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی از اهم این اهداف است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین به رائه راهکارهای مناسب برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب پرداخت و تصریح کرد: نهادینه کردن روحیه و اخلاق پژوهش گری، تولید کتب درسی و متدهای آموزش جدید و مواجهه طلاب با آراء و اقوال اندیشمندان جهان، از جمله این راهکارها است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به گله مندی طلبه ها از زیادی حجم کتب درسی و با تاکید بر اینکه حجم کتاب های درسی حوزه های علمیه باید کاهش یابد گفت: یک طلبه افزون بر درس خواندن باید به امورات دیگری نظیر خانه داری، شوهرداری و بچه داری نیز بپردازد و قادر نیست که دروس را تا انتها بخواند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد کتب درسی حوزه های علمیه از مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور انتظار می رود این دروس را کاهش دهند.

امام جمعه بندرعباس همچنین خطاب به طلبه ها افزود: تا مي توانيد تقوا پيشه كنيد و نگذاريد شيطان به درون شما نفوذ كند، درس، اخلاق و تقوا باید اولویت نخست طلبه ها باشد.

آیت الله نعیم آبادی در پایان، آموختن فقه و اصول را از اهم مسؤولیت حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: تربیت مفسر و محدث قوی مستلزم تقویت بنیه علمی طلبه ها است./۸۵۱/پ202/ب1

ارسال نظرات