۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۶۸۵
رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر:

روحیه مسؤولیت پذیری اجتماعی در حوزه و دانشگاه ارتقا یابد

رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه گاهی مواقع روحیه مسؤولیت پذیری اجتماعی در جامعه پایین است، گفت: این روحیه در میان اساتید، طلاب، دانشجویان و سایر اقشار نیاز به تقویت دارد.
توانایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدحسین توانایی، رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شامگاه شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح جوانان بسیاری را جذب مفاهیم دینی و مسائل معرفتی کرد.

وی بیرجند را یک شهر فرهنگی در کشور دانست و گفت: تزکیه مقدمه تعلیم و تعلیم مقدمه تزکیه است، علم اگر همراه با تزکیه نباشد با بحران جدی مواجه می شویم.

رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه رسالت و وظیفه بزرگی را بر دوش دارند، افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پیش رو داریم.

حجت الاسلام توانایی تصریح کرد: سه مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی را به برکت خون شهدا و روحیه مسؤولیت پذیری پشت سر گذاشته ایم و امروز وارد جامعه اسلامی شده ایم و سپس وارد تمدن اسلامی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه روحیه و امید نیاز اساسی دانشجویان و جامعه اسلامی است، ادامه داد: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، مشارکت در حوادث غیرمترقبه و مدافعان حرم نشان می دهد روحیه مسؤولیت پذیری بالایی در کشور وجود دارد.

رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: گاهی مواقع روحیه مسؤولیت پذیری اجتماعی در جامعه پایین است که این روحیه در میان اساتید، طلاب، دانشجویان و سایر اقشار نیاز به تقویت دارد.

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه فرهنگ بی تفاوتی در جامعه در حال گسترش است، اظهار کرد: متاسفانه به سمت بی تفاوتی در عرصه های رفتاری و نگرشی پیش می رویم.

وی با اشاره به تشکیل هیأت اندیشه ورزی در دانشگاه ها، افزود: باید زمینه برای پژوهش های کاربردی به عنوان یکی از دستاوردهای هیأت اندیشه ورز دانشگاه فراهم شود و این پژوهش ها باید منجر به تولید علم در چرخه اقتصاد کشور شود.

رییس بازرسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه برخی افراد نادان در شبکه های اجتماعی به دنبال سیاه نمایی هستند، گفت: امربه معروف و نهی از منکر واجب الهی است که در این زمینه دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت هر کدام وظیفه ای دارند./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات