۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۷۱۶
امام جمعه تبریز:

خوش‌بینی به دولت انگلیس اشتباه است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان گفت: خوش‌بینی به پیر خبیث و انگلیس حیله کار اشتباه است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ائمه جمعه با اشاره به این‌که فتنه 88 ضربات بسیار سختی به پیکره نظام اسلامی ایران وارد کرد، اظهار داشت: سه روز قبل از انتخابات سال 88 اوباما به رهبر نظام اسلامی نامه می نویسد و اذعان می کند که حل مسائل منطقه ای بدون نقش آفرینی ایران ممکن نیست و خواستار کمک نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

وی افزود: در حوزه پیشرفت‌های هسته‌ای به قدری رشد و توسعه داشتیم که دست بالای مذاکرات با غرب بودیم، اما فتنه‌گران سال 88 کاری کردند که دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی جرأت و جسارت پیدا کنند، کار به جایی رسید که آرمان آزادی فلسطین و حمایت از حزب الله نیز زیر سؤال رفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: فتنه‌گران بدعتی راه انداختند با عنوان «کمیته حفاظت و صیانت از آرای مردم» که این امر در حقیقت زیر سؤال بردن جایگاه و نقش شورای نگهبان بود، در سطح بین المللی نیز اعتبار جمهوری اسلامی ایران را پایین آوردند، باید دانست که طراحان فتنه‌ 88 خارج از کشور بودند و عده‌ای نیز در داخل همراه دشمن شدند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حساب افرادی که از روی ناآگاهی و بی‌بصیرتی در پازل دشمن قرار گرفتند، با فتنه‌گران جداست، گفت: همان افرادی که ناخواسته در جریان برنامه دشمن قرار گرفته بودند؛ همراه با سیل خروشان مردم در 9 دی قرار گرفتند و تمام توطئه‌های استکبار را نقش بر آب کردند.

وی با بیان این‌که مدیریت و تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست فتنه 88 بسیار قابل توجه بوده است، افزود: باید قدرشناس نعمت ولایت باشیم و هر چه از برکات این وجود مبارک گفته شود، باز کم است، اگر ولایت نبود، دشمنان در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، اهداف خود را عملی کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان گفت: در ظاهر این امر برای بررسی مسائل پسابرجام آمده بود، اما در واقع وی برای آزادی دو جاسوس دو تابعیتی(فروغی و زاغری) به ایران سفر کرده بود، که واقعا شرم آور است.

وی ادامه داد: ما قصد دخالت در امور وزارت امور خارجه نداریم، اما باید دانست که خوش‌بینی به پیر خبیث و انگلیس حیله‌کار اشتباه است، باید دانست که توطئه فرقه ضاله بهائیت، جدایی افغانستان از خاک ایران، انحراف در انقلاب مشروطه، ایجاد زمینه برای اعدام آیت الله فضل الله نوری، زمینه فرار رضاخان و روی کار آمدن محمدرضا پهلوی نیز کار انگلیس بوده است. 

امام جمعه تبریز خیانت انگلیس در جریان کودتای 28 مرداد را یادآور شد و گفت: جدایی بخشی از سرزمین های جنوبی خلیج فارس از ایران، همراهی با آمریکا، حمله به سفارت ایران در لندن، حمایت از منافقان، تجاوز به ناوگان دریایی ایران، اشغال غیرقانونی باغ قلهک، بمب‌گذاری در اهواز و نقش آفرینی در فتنه 88 همه توطئه‌های انگلیس در ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ما به عنوان ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی از مسؤولان می خواهیم که به انگلیس خوش‌بین نباشند، گفت: قطع دستان استعمارگر و توطئه‌گر انگلیس از کشور باید به صورت جدی پیگیری شود؛ چراکه بخشی از جریان نفوذ از سوی دولت انگلیس طراحی و پیگیری می شود./935/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات