۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۴۳۷۳۱
مسؤول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامرخراسان شمالی:

انذار و تبشیر مهم‌ترین وظیفه طلاب برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

مسؤول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیان در زمینهٔ تحقق سبک زندگی اسلامی انذار و تبشیر است که مقدمه انذار و تبشیر هم کسب علم است.
حجت الاسلام افشین فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین فر، مسؤول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) استان خراسان شمالی، امروز در نشست طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: ما در پنج‌ساله اخیر در هر مجلس نشست و برخاست کردیم محور مباحث، مطلب ویژه‌ای بوده که مقام معظم رهبری در سفرشان به خراسان شمالی بیان کردند و آن بحث سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: وقتی در محافل پژوهشی هستیم می‌بینیم که بحث روز دنیای غرب یا به تعبیر بهتر منابع وارداتی از دنیای غرب سلاحی هست که به آن سبک زندگی می‌گویند، برای ما سؤال شده بود که چرا مقام معظم رهبری به این موضوع اصرار می‌کنند.

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: در ماه رمضان امسال این موضوع را با دو گروه پژوهشی کار کردیم دیدیم روایات ما خیلی به این موضوع توجه دارند و در آیات قرآن به رفتارسازی و اصلاح رفتارها به‌صورت ویژه توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که از گذشته‌های بسیار دور به این موضوع توجه ویژه‌ای شده؛ اما ما یک نگاه نظام‌مند به این مسئله نکرده‌ایم که بدانیم اگر بخواهیم این نظام رفتاری را درست کنیم اولاً چطور باید درست شود و ثانیاً جایگاه آن کجا است.

حجت‌الاسلام افشین فر در ادامه با اشاره به رسالت حوزه علمیه درزمینهٔ سبک زندگی اسلامی، افزود: از وظایف حوزه دین است که بررسی کند ببیند در ارتباط اسلام و تجدد کدام یک از مبناهای غرب‌ستیزی، غرب‌گرایی، سنت‌گرایی، جمع بین سنت و تجدد و مبنای امام راحل عظیم الشان یعنی اسلام ناب محمدی باید مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه چرا غرب سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای تغییر سبک زندگی ما می‌کند و با این وجود وظیفه ما چیست، تصریح کرد: در این زمینه فلسفه و وظیفه طلبگی انذار و تبشیر بوده و مقدمه انذار و تبشیر کسب علم است.

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: اگر یک مثلث فرض کنیم که معارف اسلام را باید در این مثلث بگنجانیم در رأس آن مبانی معرفتی است، ضلع دوم آن تحقق رفتارسازی فردی و ضلع سوم آن نظام سازی اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان انقلاب مهندسی یاد کردند و فرمودند باید همت ما بر این باشد که عالم به مبانی معرفتی بپرورانیم.

وی ادامه داد: در این مسیر نباید منتظر اکثریت شد اقلیت هم به اذن خداوند می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد، اکنون عصر مراجعه گذشته است آن زمانی که عالم در خانه خود می‌نشست و مردم به سراغ می‌آمدند گذشته است الآن اثر مواجهه است؛ یعنی باید کار انجام دهیم و فعال باشیم؛ زیرا اگر دیر بجنبیم مخاطبان به‌ویژه در فضای مجازی جوابشان را از دیگران گرفته‌اند./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات