۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۷۷۵
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

حوزه علمیه باید در مسیر تربیت و آگاهسازی نسل جدید گام بردارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر ضرورت وجود حوزه های علمیه خواهران در جامعه، گفت: حوزه علمیه باید در مسیر تربیت و آگاه سازی نسل جدید قدم بردارد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل، خاطرنشان کرد: برای ما بسیار جای خوشحالی است که حوزه علمیه خواهران در استان اردبیل پا گرفته است و در برهه های مختلف رتبه های حائز اهمیتی را کسب نموده است.

وی با تاکید بر ضرورت وجود حوزه های علمیه خواهران، افزود: دشمن سوار بر امواج در همه جا حضور دارد، حوزه علمیه باید در مسیر تربیت و آگاه سازی نسل جدید قدم بردارد از جمله اینکه باید در مسیر گره های ذهنی که دشمن برای نسل جدید ایجاد می کند و یا شبهات و تشکیک هایی که برای ذهن ها ایجاد می کنند برنامه ریزی و عمل کند.

آیت الله عاملی، با اشاره به اینکه ذهن نسل جدید برای یادگیری بسیار مستعد است، گفت: امپراطوری رسانه ای غرب با تمام قوا به میدان آمده است، همانطور که در زمان بعثت پیامبر شیطان بزرگ شیاطین کوچک را جمع کرد، هم اکنون هم دشمن در اتاق های فکر خود با هزینه های میلیاردی برای هجمه های فرهنگی علیه انقلاب اسلامی ایران کار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: بزرگترین هجمه، هجمه فرهنگی است و حتی مشکلات اقتصادی که ما داریم قطعا ناشی از فرهنگ ما می شود.

امام جمعه اردبیل، پیشرفت جوامع را حاصل رشد و پیشرفت فرهنگ دانست و بیان داشت: از مهمترین شاخصه های فرهنگ خوب، وجدان کاری، نظم و اینکه در کار منیت و عدم وجود خود بینی، است، اگر به روزگاری رسیدیم که اموال یکدیگر را اموال خود بدانیم و در جهت حفظ و نگهداری از آن بکوشیم آن روز پیشرفت می کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: باید روی فرهنگ مردم کار کنیم، بر روی روابط اجتماعی از جمله طلاق کار کنیم، پیچ تاریخی ای که مقام معظم رهبری فرمودند و در آن قرار داریم، از هر جهت پیچ است چه از جهت سیاسی، چه از جهت فرهنگی و چه از سایر جهات.

وی در ادامه با اشاره به برکات وجود حوزه های علمیه خواهران در جامعه، اظهار داشت: وجود حوزه های علمیه خواهران بسیار ضروری است و عزیزانی که در این عرصه هستند باید برای خروجی این گنجینه عظیم برنامه ریزی و عمل نمایند./۹۳۷/۲۰۲/خ

ارسال نظرات