۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۸۴۱
آیت‌الله محمدی ری شهری:

دروغگویی مهمترین عامل مشکلات کشور است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دروغ بدترین گناه است، گفت: امروز اعظم مشکل جامعه ما دروغگویی است؛ در حالی که صداقت بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، یکشنبه شب در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان مفلح در دنیا و آخرت سعادتمند است.

وی افزود: از منظر آیات و روایات عوامل سعادت و شقاوت انسان به هم گره خورده و منظور از این کلام متصل و مرتبط بودن همه اعمال خوب و بد انسان با یکدیگر است.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به اینکه توبه نکردن انسان گناهکار سبب دوزخی شدن او می‌شود، ابراز کرد: زمانی که انسان مرتکب گناهی می‌شود اگر از آن عمل زشت توبه نکند اسفل سافلین جایگاه او خواهد بود چرا که اعمال ناپسند نیز همانند اعمال صالح به هم گره‌خورده است و در نهایت او را گرفتار می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دروغ بدترین گناه است، اظهار داشت: امروز اعظم مشکل جامعه ما دروغگویی است، صداقت بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم بارها تقوا، عمل صالح و نیکوکاری را به صورت مجزا و یا در کنار هم از مهمترین عوامل سعادتمند شدن انسان در دنیا و آخرت بیان می‌کند که نشان از ارتباط تنگاتنگ همه خوبی‌ها با یکدیگر دارد.

رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی تنها یک نمازش را درست اقامه کند اهل بهشت می‌شود؛ چرا که دو رکعت نماز مقبول به سایر اعمال متصف است.

آیت‌الله محمدی ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: گاهی یک کار بد انسان را جهنمی و گاهی برعکس یک کار خوب فرد را بهشتی می‌کند روایت است اگر انسان دید کسی یک ویژگی و یا رفتار خوبی در زندگی دارد باید مطمئن باشد سایر کارهایش نیز به مراتب نیکو خواهد بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات