۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۸۶۰
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

خطر ترویج تفکر سکولار در حوزه و دانشگاه

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به خطر ترویج تفکر سکولار در حوزه و دانشگاه بر ضرورت هوشیاری و وحدت این دو رکن علمی کشور برای خنثی کردن توطئه بدخواهان انقلاب تأکید کرد.
امام جمعه فریدونکنار

حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تعامل مستمر این دو مرکز مهم علمی کشور را عامل ذلت دشمنان اسلام و انقلاب دانست.

وی با بیان این که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب همواره ارکان علمی کشور را هدف قرار می دهد، افزود: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره عامل رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف بوده اند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که اگر هر یک از این بال ها دچار ضعف و تزلزل شود موجب ایستایی کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی نظام اسلامی در گرو وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خطر نفوذ دشمن در هر یک از این دو رکن علمی کشور متصور است، تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه تلاش کنند در عرصصه های گوناگون هم افق باشند دشمن به هیچ عنوان نمی تواند خلأیی در اهداف انقلاب ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افق پیش روی حوزه و دانشگاه حفظ، پشتیبانی و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: ضعف و سستی در هر یک از این دو رکن حیاتی انقلاب اسلامی خسارت های جبران ناپذیری را به نظام اسلامی تحمیل خواهد کرد.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که حوزه و دانشگاه باید مراقب نفوذ برخی افکار انحرافی در این مراکز مهم علمی و دینی کشور باشند، گفت: ترویج تفکر سکولار در حوزه و دانشگاه امروز خطری است که این رکن علمی کشور را به شدت تهدید می کند به همین دلیل بیش از هر زمان دیگری امروز نیازمند تقویت بصیرت، هوشیاری و روح انقلابی گری در این ارکان علمی کشور هستیم.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسأله نفوذ، افزود: متأسفانه برخی ها نگاه کاملاً سطحی نسبت به جریان نفوذ دارند این در حالی است که نفوذ جریانی موضوعی است که امروز حوزه و دانشگاه را تهدید می کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که حوزه و دانشگاه به داشته های علمی و دینی یکدیگر به شدت نیازمند هستند، تصریح کرد: بهره گیری صحیح و هوشمندانه از این داشته ها و ظرفیت های علمی و دینی می تواند ضمن اصلاح بسیاری از امور در کشور، افق های جدیدی را پیش روی انقلاب اسلامی باز کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز روح و تفکر اصیل انقلابی گری باید در حوزه و دانشگاه به خوبی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای هم افق شدن این دو رکن علمی کشور برای پیشرفت، پویایی و تعالی نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراکز علمی همواره جزء اهداف دشمنان انقلاب اسلامی قرار داشته اند، گفت: امروز تنها وحدت این دو مرکز علمی کشور است که می تواند مانع نفوذ و توطئه دشمنان علیه انقلاب شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه را از جمله توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دشمنان برای متزلزل کردن پایه های انقلاب تلاش می کنند بذر بدبینی و اختلاف را میان دو مجموعه مهم علمی کشور بکارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه حفظ خواهد ماند، گفت: کارکردهای مستقل این دو مرکز مهم در کشور به نوبه خود می تواند بسترهای توسعه و پیشرفت را در جامعه فراهم کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها همواره تلاش کردند القا کنند وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دخالت حوزویان در امور دانشگاه ها است، خاطرنشان کرد: در حالی است که تعامل و همکاری میان حوزویان و دانشگاهیان با نگرشی توأم با احترام و اعتماد متقابل همراه بوده است./۹۵۰/ت302/ب1

 

ارسال نظرات