۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۸۸۱
مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه:

تعمیق پایه های معرفتی و فکری جبهه مقاومت نیازمند مجاهدت حوزویان است

حجت الاسلام کوهساری با تأکید بر نقش آفرینی فکری حوزویان گفت: تعمیق پایه های معرفتی و فکری جبهه مقاومت نیازمند مجاهدت حوزویان است.
حجت الاسلام حسینی کوهساری

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر منطقه و توطئه صهیونیسم علیه قدس شریف گفت: حرکتی که اتفاق افتاد نشانه استیصال نظام غرب و رژیم غاصب صهیونیستی است که خود را در دیوار مرزهای فلسطین عزیز را محصور می بیند.

وی افزود: امروز پس از پیروزی های حیرت انگیز در جنگ 33 روزه لبنان،  جنگ های 22 روزه مجاهدان فلسطینی و انتفاضه های بعدی و همچنین پیروزی های مجاهدان جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن؛ رژیم صهیونیستی خود را در حصاری از نیروهای مقاومت از کشورهای گوناگون می بیند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان این که روزی رژیم صهیونیستی تنها مجاهدان حزب الله را مقابل خود می دید، اظهار داشت: امروز مجاهدانی از کشورهای مختلف همانند لبنان، سوریه، ایران، افغانستان، پاکستان و عراق در برابر این رژیم جعلی قرار دارند.

وی ادامه داد: این شرایط به ما امید می دهد که وعده های الهی در پیروزی دنیای اسلام و شکست رژیم صهیونیستی نزدیک است، وعده ای که رهبر معظم انقلاب در زمینه حرکت از پیچ تاریخی به سوی تمدن نوین اسلامی فرمودند نیز آرمان دور از دسترس نخواهد بود.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ابراز داشت: بسیاری از آرزوهای بزرگی که حضرت امام، رهبر معظم انقلاب، شهدا و بزرگان داشتند سهل الوصول دیده می شود، در چنین شرایطی وقتی پیروزی های فراوانی در جبهه های نظامی، سیاسی و امنیتی به دست می آید باید معطوف به حمایت های معرفتی، فکری و فرهنگی شود.

وی عنوان کرد: باید در جبهه های فرهنگی و معرفتی نیز پا به پای نصرت های امنیتی و سیاسی به پیش برویم و در این زمینه نقش حوزه های علمیه برجسته است، در حال حاضر مجاهدان عرصه های نظامی و امنیتی به مسؤولیت خود را به خوبی انجام می دهند و جا دارد که مجاهدان حوزوی نسبت به مأموریت فکری، فرهنگی و معرفتی خود عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: همانگونه که حوزه علمیه و حوزویان برای تأسیس و تشکیل انقلاب اسلامی مرجعیت داشتند، باید به مرجعیت معرفتی خود برای ساخت تمدن نوین اسلامی به خوبی عمل کنند؛ مراجع تقلید و بزرگان حوزه موضع گیری های خوبی داشته اند و تجمع های خوبی برگزار شده و برگزار می شود.

وی اضافه کرد: نقش بنیادین و مهم حوزه  غیر از صرف اعلام موضع و صدور بیانیه، این است که حوزه های علمیه باید پایه های معرفتی و فکری دوران نصرت را تعمیق ببخشد و باید پشتیبانی معرفتی و فرهنگی داشته باشد که نقشی بسیار ارزنده و مهم به شمار می رود و نیازمند مجاهدت، تلاش و همت بالای همه نخبگان حوزوی و ایفای نقش علمی در عرصه های مختلف جبهه مقاومت است./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات