۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۰۳۹
نماینده خبرگان رهبری:

حوزه و دانشگاه در نظام اسلامی هدفی جدا از یکدیگر ندارند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات و برکات انقلاب اسلامی توسعه حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها در سراسر کشور است.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امشب در دیدار از اساتید حوزه و دانشگاه آزاد مراغه که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه ترتیب یافت، اظهار داشت: رهاورد تحقق این هدف مهم منجر به تعالی نظام خواهد شد.

وی با بیان این‌که اختلاف، تفرقه و بدبینی میان حوزویان و دانشگاهیان خواست دشمنان نظام و به زیان کشور تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در نظام اسلامی هدفی جدا از یکدیگر ندارند، بنابراین منظور از وحدت؛ یعنی آنکه در تعالی نظام باید این دو نهاد با هم‌اندیشی، هماهنگی و تعامل با یکدیگر و در راستای یک هدف مشخص حرکت کنند. 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: معنای وحدت حوزه و دانشگاه، این نیست که حوزه را دانشگاه و یا دانشگاه را حوزه کنیم؛ قرار نیست حوزویان را دانشگاهی و یا دانشگاهیان را حوزوی کنیم، طبیعی است که این دو نهاد علمی و دینی هر یک مسؤولیت خطیری در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بر عهده دارند که باید هر دو بر این هدف مشترک تأکید داشته باشند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهی آیت الله مفتح افزود: مجاهدت های علمی بزرگانی چون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی و دیگر علمای حوزوی که در سال های نخستین انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی داشته‌اند، راه نفوذ افکار التقاطی و انحرافی را مسدود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین افتخارات و برکات انقلاب اسلامی توسعه حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها در سراسر کشور است، گفت: بسیاری از مسؤولان نظام دانش‌آموخته همین مراکز حوزوی و دانشگاهی داخلی هستند که حاصل آن دستیابی به فناوری‌های روز علمی و تعالی حوزه های علمیه کشور بوده است.

امام جمعه مراغه با تشریح شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها در دوران قبل از انقلاب اسلامی گفت: در آن دوران علیرغم خفقان رژیم حاکم برخی از اساتید دانشگاهی با حوزه های علمیه و علما در ارتباط بودند که بعد از پیروزی انقلاب این ارتباطات گسترش یافت و امروز مسأله وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک مطالبه جدی مطرح است.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر گسترش فعالیت فرهنگی و تبلیغی روحانیت در فضاهای دانشگاهی تصریح کرد: انتظار داریم مسؤولان دانشگاهی حساسیت مراجع و علما در مسأله اسلامی شدن دانشگاه ها را مورد عنایت ویژه قرار دهند./935/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات