۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۴۰۵۳
آیت الله صدیقی:

پرونده سازی برای برادران دینی ناشی از عدم ایمان و اخوت است

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان وقتی به نور ایمان مزین شد توفیق و حلاوت انجام کار خیر برای برادران دینی خود را پیدا می‌کند؛ اما پرونده سازی برای برادران دینی ناشی از عدم ایمان و اخوت است.
آیت الله آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه دوشنبه در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: ایمان درون انسان ادعا، تظاهر، توهم و یا قرارداد نیست بلکه حقیقت تکوینی است که پروردگار متعال به کسی که دل او آماده دریافت باشد، عنایت می‌کند و وجود و نفس انسان به واسطه آن روح می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قلب باید آمادگی دریافت ایمان و نور الهی را داشته باشد، ابراز داشت: بارش باران ایمان در قلب، منشأ رویش فضایل است. وقتی ایمان در قلب شخص مؤمن داخل می‌شود، به دنبال آن سخاوت، شجاعت، عفت، جود و بخشش نیز در وجود او رویش یافته و بارور می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با تشبیه دل و ایمان به زمین و باران، اظهار داشت: بعضی دل‌ها مانند سنگ توان جذب باران را ندارند و روزنه‌ای در آنها برای ورود نور وجود ندارد. یکی از علائم ایمان این است که قول شخص مؤمن، فعل او را تأیید می‌کند.

وی با بیان اینکه گناه و اعمال آلوده، ثمره دل پاک نیستند، اظهار داشت: حُسن فعل در منافق نیز دیده می‌شود، شخصی که برای رأی جمع کردن و جلب توجه و رضای مردم کارهایی را انجام می‌دهد، با وجود حُسن فعل، ایمان واقعی ندارد. ایمان واقعی، آرامش و امنیت را به همراه خود می‌آورد و سبب صبر در مشکلات و مصیبت ها می‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به زلزله‌هایی که اخیراً کشور را مورد تهدید قرار داده است، گفت: متأسفانه ما نه خودمان دلسوز هستیم و نه دولت، دولتی است که به فکر آینده باشد و برای ملت برنامه، کفایت و دلسوزی داشته باشد؛ زیرا علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

وی افزود: انسان باید خود را بنده خدا بداند و از هر رنجشی در وجود خود جلوگیری کند و قدر سلامتی خود را بداند. بدن که سالم باشد انسان آرامش دارد؛ اما میکروب‌ها و ناراحتی‌هایی مانند اضطراب او را بیمار می‌کنند. ما می‌توانیم با صدقه، صله رحم، دعا برای عافیت و عاقبت بخیری و توسل به ائمه معصومین(ع) در زمان آرامش و سلامتی، بلایا و بیماری ها و مصیبت ها را از خود دور کنیم، این اشتباه است که همیشه بعد از آمدن سختی و بلا نذر و دعا می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: در کنار باور به دستورات الهی و دینی باید عمل صالح پیشه کنیم تا بذر ایمان در وجود ما بتواند میوه تقوا بدهد. هر گاه ایمان و تقوا همراه شدند، درهای رحمت آسمان به روی انسان‌ها گشوده می‌شود.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: مردم کشورهای غربی و اروپایی در مصائب و مشکلات مانند ما ائمه ای را ندارند که به آنها توسل کنند و بخواهند برایشان طلب مغفرت و دعا کنند؛ به همین علت مجبورند در بحران‌ها به انواع قرص‌های اعصاب و روان و خودکشی کردن پناه ببرند ولی ما زمینه هایی معنوی مانند مسجد را داریم که می توانیم در هنگام بروز غم ها و سختی ها با حضور در خانه های خدا خود را از دغدغه ها خلاص کرده و از نورانیت این مکان ها برای صفای دل بهره ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده درست کردن برای برادران دینی خود، از عدم ایمان و اخوت است؛ زیرا انسان وقتی به نور ایمان مزین شد توفیق و حلاوت سجده، نماز اول وقت، نماز شب و انجام کار خیر برای برادران دینی خود را پیدا می‌کند./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات