۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۰۵۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

۵۰ مربی عفاف و حجاب در خراسان شمالی تربیت می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم زیبایی عفاف و حجاب را ارائه دهیم، گفت: بنیاد عفاف و حجاب استان در راستای ترویج این مهم تربیت ۵۰ مربی عفاف و حجاب را در دستور کار دارد.
حجت الاسلام سالاری مکی - بنیاد عفاف و حجاب حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در مورد عفاف و حجاب نباید تنها به مناسبت کشف حجاب بسنده کرد.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ و عفاف باید کار فرهنگی به‌صورت مستمر و مداوم صورت گیرد، اضافه کرد: نظر ما این است که وقتی به‌صورت جانبی کار کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم؛ زیرا قرارمان این نیست و نمی‌توانیم در یک سال همه کارها را درست کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اما ما در این زمینه وظیفه خطیری داریم، الآن همه شاهد وضعیت عفاف و حجاب هستیم؛ ازاین‌رو تأکید ما بر بحث عفاف است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش بر این است که به سمت بحث محتوایی و کارگاه‌ها برویم، خاطرنشان کرد: از کسانی که در زمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت جدی وارد عمل شده‌اند قدردانی می‌کنیم؛ زیرا با این رویه رشد اتفاق می‌افتد.

وی افزود: درزمینهٔ عفاف و حجاب بیاییم حق را ثابت کنیم، اگر حرفی برای گفتن نداریم پس دیگر گیر ندهیم که چرا فرد حجاب ندارد، ما باید خودمان را در این قضیه تقویت کنیم و برای ترویج عفاف و حجاب در کارگاه‌های مربوطه محتوا و استاد خوب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: آیا باید حتماً در کارگاه‌های عفاف و حجاب سخنرانان کشوری را دعوت کنیم؟ چند بار می‌توانیم سخنرانان کشوری را دعوت کنیم این هزینه بسیار زیادی دارد؛ پس چه‌کار کنیم؟ بیاییم افراد را درگیر کنیم همین کاری که کانون عفاف و حجاب انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در این راستا بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی تربیت 50 نفر را به‌عنوان مربی عفاف و حجاب در دستور کار دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در زمینهٔ عفاف و حجاب اگر دیدیم کسی طرح جالبی دارد معرفی کنیم تا طرح مزبور اجرا شود.

وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) که می‌فرمایند: «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، ادامه داد: ما نتوانسته‌ایم زیبایی عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این راستا ما امسال در کربلا با اجرای سینمایش شهید شام کاری کردیم که گل کرد، ایده را داشتیم ولی کسی نبود آن را اجرا کند رفتیم نفر دوم جشنواره تئاتر رضوی را دعوت کرده و در کربلا اجرا کردیم که مورد استقبال زیادی واقع شد.

وی افزود: در نشست‌های بنیاد عفاف و حجاب باید بیشتر طرح و ایده داشته باشیم تا بتوانیم با اجرای این طرح‌ها، وضعیت فعلی عفاف و حجاب را بهبود بخشیم./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات