۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۰۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ورزش در کشور باید با ارزش گره بخورد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حوزه ورزش حوزه تک‌بعدی و تک‌محوری نیست، گفت: باید ورزش و ارزش به هم گره بخورند؛ زیرا ورزشکار نمونه ارزش محور و دین‌محور است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با ورزشکاران حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با ورزشکاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان استان، بر تقویت توأمان روح و جسم تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده امام علی(ع) در دعای کمیل، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «اللهم قو علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمة جوانحی و هب لی الجد فی خشیتک و الدوام فی الاتصال بخدمتک» و از خداوند می‌خواهند که اعضا و جوارح او را در راه خدمت به خالق، قوی و نیرومند کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قوت بدنی و توانمندی روحی هر دو در کنار هم و با هم می‌توانند انسان کامل و موفقی را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه ما موجودی هستیم که باید روح و جسم سالم داشته باشیم، ادامه داد: جسم مرکب و روح راکب است؛ بنابراین اگر این مرکب سالم باشد راکب به سلامت به مقصد می‌رسد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: مرکب سالم راکب را زودتر و سالم‌تر به مقصد می‌رساند و ورزش برای این است که جسم ما آمده شود تا روح ما در این جسم کمال یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راه شیطان و هوای نفس رقیب سرسخت ما است، خاطرنشان کرد: ورزشکار موفق کسی است که هم از نظر جسمی محکم و استوار باشد و هم از نظر روحی اراده قوی داشته باشد تا بر هوای نفس خود غلبه کند.

وی با بیان اینکه حوزه ورزش حوزه تک‌بعدی و تک‌محوری نیست، تصریح کرد: باید ورزش و ارزش به هم گره بخورند؛ زیرا ورزشکار نمونه ارزش محور و دین‌محور است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های زورخانه‌های سنتی این است که از ابتدا تا آخر به نام خدا است، تواضع و خضوع و خشوع و بندگی در زورخانه‌ها نمایان است و شاید نزدیک‌ترین ورزش به ارزش‌های دینی باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه رشته‌های ورزشی رنگ ارزشی بگیرند، افزود: ورزشکاران باید به نماز اول وقت جماعت توجه بیشتری داشته باشند؛ زیرا این موارد بر زیبایی و ارزش کار ورزشکاران می‌افزاید./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات