۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۱۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آمار حوادث جاده‌ای در خراسان جنوبی نگران‌کننده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار حوادث جاده‌ای در استان نگران کننده است، گفت: در بحث کاهش این حوادث اقدام نخست استاندارد بودن وسیله نقلیه و سپس استانداردسازی راه است.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امروز در جمع کارکنان اداره کل حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بهترین مردم کسانی هستند که برای مردم مفیدتر باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام عالم دست خداوند است، ادامه داد: انسان آفریده خدا بوده و آنچه را که می‌سازد خلق خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: آمار حوادث جاده‌ای بسیار نگران کننده است و در بحث کاهش این حوادث اقدام نخست استاندارد بودن وسیله نقلیه و سپس استانداردسازی راه است.

وی اقدام سوم در کاهش حوادث جاده‌ای را رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی راننده عنوان و خاطرنشان کرد: اگر جاده و راه استاندارد نیست باید راننده استاندارد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید برای داشتن حداقل ضایعات، حداکثر تلاش‌ها را داشته باشیم، یادآور شد: قوانین راهنمایی و رانندگی برخاسته از تجربه‌های تلخ و شیرین و دانش‌های مربوطه است که باید راننده به آنها توجه و آن را رعایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه خداوند سه حیوان قاطر، اسب و شتر را به گونه‌ای خلق کرده که ترمز دارد، اظهار داشت: امروزه یک ماشین حساب شده ساخته شده و دارای ترمز است.

وی افزود: ترمز ماشین زمانی که به اراده شخص کار می‌کند درست است اما تا حدی سرعت وسیله در اختیار راننده است و خارج آن اختیار انسان به دست فلز می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود با تمام بد بودن مسیر، راننده به سلامت به مقصد خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از تصادفات جاده‌ای نیروی انسانی قوانین را رعایت نکرده است و سبب بروز تصادف شده است./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات