۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۱۸۴
معاون تهذیب حوزه علمیه بابل:

کم بودن ارتباط بین حوزه و دانشگاه آسیب است

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: کم بودن سطح ارتباط بین حوزه و دانشگاه آسیب های زیر ساختی جبران ناپذیری در جامعه ما وارد کرده است و این مساله راه نفوذ دشمنان را برای افتراق بیشتر هموار می کند.
محمد حسین حاجی زاده وحدت حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام محمد حسین حاجی‌زاده، معاون تهذیب حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه ضرورت رشد یک جامعه در ابعاد معنوی و علمی است و این دو مرکز مهم باید در کنار یکدیگر، تعامل و همکاری فکری، علمی و معنوی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه حوزه و دانشگاه در شرایط کنونی کشور آنچنان که در اهداف آرمانی پیش بینی شده است فاصله زیادی دارند و این به هیچ وجه بعد از گذشت قریب به 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی شایسته نیست.

استاد حوزه علمیه بابل هم افزایی و تعامل مشترک میان حوزه و دانشگاه را بر اساس الگوی یک جامعه موفق دین مدار بیان کرد و اظهار داشت: اسلام بر کسب علم حتی در دورترین نقاط دنیا با حفظ اصول و مبانی دینی تاکید دارد و انتظار جامعه تولید علم در مراکز علمی عالی در کشور بر اساس مبانی دینی و علوم اسلامی است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت و تکامل جامعه اسلامی حوزه و دانشگاه با استفاده از ظرفیت های خود همکاری بیشتری در زمینه‌های مختلف علمی ‌و عملی داشته باشند تا مکاتب علمی بر اساس ریشه های دینی در کنار تولید فناوری جدید از سوی دانشمندان و متفکران متعهد کشور در سطح جهانی عرضه شود.

حجت الاسلام حاجی زاده یکی از مراکز موفق در زمینه وحدت میان حوزه و دانشگاه را موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یک مرکز پیشرو در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه با برگزاری طرح های مشترک میان طلاب و دانشجویان در قالب طرح ولایت است.

وی بر الگوگیری از این روش در جهت آشنایی و هم افزایی ظرفیت های حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: مراکز حوزوی و دانشگاهی دلسوز انقلاب باید برای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه همکاری علمی داشته باشند و راه حل ارائه دهند تا کارآمدی نظام اسلامی خود را بیش از پیش در عرصه اجتماعی جامعه نشان دهد.

معاون تهذیب، تعلیم و تربیت حوزه علمیه بابل به برخی از مشکلات جامعه اشاره و تصریح کرد: امروز سلطه برخی از مبانی اقتصاد غربی در قالب اقتصاد لیبرالی بر جامعه ما نگران کننده است و جای طرح جامع اقتصاد اسلامی در سطح جامعه و پایه ریزی تمام شئون نظام اسلامی بر پایه های کارکردهای دینی خالی است.

وی ادامه داد: آسیب هایی نظیر طلاق، اعتیاد، بیکاری و مشکلات اجتماعی متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه ما را در گیر کرده است و فشار سنگینی از این عوامل بر جامعه وارد می شود که نیازمند یک طرح جامع بومی از مراکز آموزش عالی در قالب یک برنامه مشترک و طرحی دقیق از سوی حوزیان و دانشگاهیان جامعه ما است.

حجت الاسلام حاجی زاده به برخی از آسیب های پیش رو در مسیر وحدت میان حوزه و دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: کم بودن سطح ارتباط میان حوزه و دانشگاه آسیب های زیر ساختی جبران ناپذیری در جامعه ما وارد کرده است و این مساله راه نفوذ دشمنان را برای افتراق بیشتر هموار می کند.

وی تاکید کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه موجب وحدت میان آحاد جامعه و افزایش پیوستگی میان مردم می شود زیرا مردم از جامعه نخبگان خود تاثیر می پذیرند./1313/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات