۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۵۴۴۱۸۹
حجت الاسلام طبسی خواستار شد؛

ضرورت ایجاد شبکه ماهواره ای برای معرفی مبانی دینی به جهان

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواستار ایجاد یک شبکه ماهواره ای برای معرفی مبانی دینی به جهان شد و گفت: حوزه هنگامی می تواند کارهای پژوهشی خود را به جهان ابلاغ کند که دارای شبکه ای در ماهواره باشد.
«وحدت حوزه و دانشگاه؛ تبیین دیدگاه امام خمینی(ره)»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجعفر طبسی در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه؛ تبیین دیدگاه امام خمینی(ره)» که شب گذشته در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تأکید بر معرفی فحول و بزرگان دینی به همگان گفت: در هفته پژوهش در نظر داشته باشیم که باید بزرگانی همچون آیت الله قاضی نورالله شوشتری، علامه امینی، مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و غیره را به همگان معرفی کنیم.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به تبیین برخی آفات و آسیب های کارهای پژوهشی پرداخت و اظهار داشت: یکی از آفات در این عرصه «اعتماد بیش از حد به منابع اینترنتی» است؛ این اشتباه است که محققان تنها به این منابع اکتفا کرده و به سراغ کتاب نروند، چون بسیار از منابع اینترنتی نادرست است.

وی تأکید کرد: در حوزه و دانشگاه باید فرهنگ سازی شود تا در کارهای تحقیقی حتما به منابع درست مراجعه کرده و کتاب محور پژوهش کنند.

حجت الاسلام طبسی افزود: مراجعه نکردن به منابع اولیه، خلط میان موضوعات، سرقت های علمی و بی دقتی در نقل منابع از دیگر آفات در عرصه پژوهش به شما می آید.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه غرب زدگی در کتاب های امروزی زیاد به چشم می خورد، ابراز داشت: باید بدانیم که همه علومی که در غرب موجود است و آنها به تازگی بدان دست یافته اند را می توان در کلام اهل بیت(ع) به وضوح یافت کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون از سوی معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حدود 200 عنوان کتاب به چاپ رسیده است، عنوان داشت: در این مرکز کتبی به چاپ می رسد که مورد نیاز امروز جامعه و حتی جهان است و ضروری است که کتبی همچون کتاب «راه های محرمیت» به زبان های مختلف چاپ و در جهان منتشر شود.

حجت الاسلام طبسی در پایان خواستار ایجاد یک شبکه ماهواره ای برای معرفی مبانی دینی به جهان شد و بیان کرد: حوزه هنگامی می تواند کارهای پژوهشی خود را به جهان ابلاغ کند که دارای شبکه ای در ماهواره باشد تا به آسانی بتواند موضوعات را به گوش جهانیان برساند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات