۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۴۴۲۱۰
حسینی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

آسیب شناسی جبهه مردمی برای تعریف ساختار جدید/ رییس جمهور دائما وعده آینده می‌دهد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: جبهه مردمی بعد از انتخابات، جلسات متعدد در هیأت رییسه و شورای مرکزی یک آسیب شناسی جدی داشتند تا بر مبنای آن ساختار جبهه را تعریف کنیم.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی عضو شورای مرکز جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های جبهه مردمی انقلاب و احتمال انتخاب اعضای جدید  گفت: جبهه مردمی بعد از انتخابات، جلسات متعدد در هیأت رییسه و شورای مرکزی یک آسیب شناسی جدی داشتند تا بر مبنای آن ساختار جبهه را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری حرکت ما کمی شتاب زده بود که دلیل آن هم فرصت کم پنج ماه ما تا انتخابات بود، وقتی یک تشکیلات در کل کشور بخواهد اقدامی  انجام دهد باید تأمل و تدبر بیشتری داشته باشد تا براین اساس بتواند همه نیروها را جذب کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما هم روی ساختار و هم روی نقاط قوت، تهدیدها، فرصت ها، راهبردها، برنامه‌ها و اولویت‌ها باید فکر بیشتری داشته باشیم، برای نمونه ما در طول چهارسال آینده دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و مجلس را داریم که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شود.

حسینی یادآور شد: تصمیم ما براین شد که در سطح شهرستان‌ها شروع به تشکیل یک مجمع در شهرستان کنیم که نیروهای فعال، جوان، ولایی و معتقد در آن حضور داشته باشند، این شورا متشکل از سی نفر خواهد بود که در ادامه این شوراها مجمع استان را تشکیل خواهند داد و سپس شورای استانی مجمع ملی را تشکیل می‌دهد که در آن کمیته‌ها هم مشخص شده و فعالیت لازم را خواهند داشت.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد یک نظم و انضباط بهتر در جبهه هستیم به طوری که همه نیروهای متخصص چه آنهایی که در احزاب و تشکل‌ها حضور دارند و چه به صورت فردی عضو شورا شوند و بتوانند در شوراهای ما حضور پیدا کنند تا بتوانیم در مجموعه‌های خود این نیروها را داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب ابراز داشت: در برنامه‌های ما تصمیم براین است که هرکسی که توانایی لازم را دارد بتوانیم در کمیته‌های تخصصی، راهبردی و حتی شورای مشورتی جذب کنیم تا افراد نظرات خود را در موارد مختلف ارائه کنند، این امر ابتدا نیاز به ایجاد یک وفاق دارد و سپس باید به سراغ انتخابات برویم تا در این مرحله تاثیر لازم را داشته باشیم.

حسینی در خصوص تغییرات در مدیریت جبهه مردمی انقلاب نیز تصریح کرد: در حال حاضر در شورای مرکزی افرادی از گروه‌های مختلف همچون ایثارگران، حزب موتلفه اسلامی، دانشگاهیان و گروه‌های مختلف حضور دارند، البته برخی منع حضور را داشتند زیرا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بودند و از این رو نمی‌توانستند در شورای مرکزی حضور داشته باشند ولی در مجمع بعدی که تشکیل خواهد شد می‌توانیم از همه شخصیت‌های برجسته بهره ببریم و از آنها تاثیر بپذیریم.

وی با ارزیابی گزارش ١٠٠ روزه رییس جمهور خاطرنشان کرد: نقطه قابل ملاحظه‌ای که ما بخواهیم بگوییم در آن تحول یا پیشرفت را دیده‌ایم نبود، البته ممکن است با آمار و ارقام و بیان زیبا حرف‌هایی زده شود ولی اینکه از مردم عادی یا خواص سوال شود که چه کار ملموس و مهمی انجام شده است که بیانگر عزم و اراده جدی کارگزاران دولتی برای خدمت به مردم باشد چیز قابل ملاحظه‌ای را نمی‌بینیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخشی از آمار رییس جمهور ناظر به آینده است و همیشه هم در سخنان رییس جمهور ما وعده به آینده را می‌بینیم، ایشان در سخنان خود همیشه از انجام دادن یا در حال انجام شدن کاری خبر می‌دهند، در واقع حواله کردن امور به آینده را دائما در سخنان ایشان می‌بینیم و معلوم نیست که این آینده کی محقق می‌شود.

حسینی در پایان گفت: خوب است که کارشناسان به میدان کار بیایند و نسبت به بخش بخش سخنان رییس جمهور تامل و اظهارنظر کنند تا ببینیم وعده‌هایی که رییس جمهور داده است تا چه اندازه با این آمار و ارقام مطابقت دارد./٨١٦/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات