۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۲۱۵
آیت‌الله مهمان‌نواز:

قرآن نباید تنها زینت طاقچه خانه باشد

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن نباید تنها برای زینت خانه و لب طاقچه باشد؛ بلکه ضروری است آموزه‌های این کتاب آسمانی در متن زندگی ما باشد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از فعالان فرهنگی و قرآنی، با اشاره به اهمیت مؤانست جامعه با قرآن، اظهار کرد: انس با قرآن یکی از مواردی است که به زیبایی کار یک جامعه می‌افزاید؛ زیرا قرآن کتاب نور بوده و درمان دردهای درونی ما است.

وی با تأکید بر اجرایی شدن آموزه‌های قرآن در متن زندگی فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: این کتاب نباید تنها برای زینت خانه و لب طاقچه باشد؛ بلکه باید در متن زندگی ما باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه انس با نماز و قرآن سبب چند برابر شدن توفیق‌های ما می‌شود، تصریح کرد: هر کس با قرآن بنشیند روح او رشد پیدا کرده و نشاط می‌یابد؛ زیرا قرآن هم بازسازی و هم نوسازی می‌کند.

وی با اشاره به آیه قرآنی «وَنُنَزِّل مِنْ الْقُرْآن مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَة لِلْمُؤْمِنِینَ»، افزود: شفا بودن قرآن یعنی دردها را درمان می‌کند و رحمت یعنی نوسازی می‌کند، شفا به معنای بازسازی و رحمت به معنای نوسازی است؛ زیرا قرآن هم دردها را درمان کرده و هم روح و جان ما زینت می‌دهد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه قرآن زینت روح ما و نسخه شفابخش دردهای روحی و روانی ما است، اظهار کرد: بنابراین هر چه به فرهنگ قرآن نزدیک‌تر شویم پایه شخصیت ما بیشتر و محکم‌تر شده و به قله‌های کمال نزدیک‌تر می‌شویم.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه انس با قرآن سبب پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: آسیب اجتماعی یعنی منحرف شدن از مسیر صحیح زندگی و انحراف از مسیر درست، تباهی و نابودی فرد و جامعه را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: انحراف یک وسیله نقلیه از مسیر جاده چه عواقبی را برای راننده و سرنشینان آن دارد، آسیب‌های اجتماعی هم به‌مثابه خارج شدن از مسیر جاده است که یا منتهی به نابودی و مرگ می‌شود و یا سلامت افراد را به خطر می‌اندازد که گاهی اوقات قابل جبران هم نیست؛ ازاین‌رو باید با تکیه بر قرآن و آموزه‌های دینی با انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات