۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۲۴۷
كلانتري مطرح کرد؛

لزوم تجدید نظر در تكنولوژي خودروها برای مقابله با ‌آلودگی هوا

رييس سازمان محیط زیست با اشاره به علت آلودگي هوا در كشور گفت: علت آلودگي هوا وجود ذرات زیر دو و نیم میکرو حاصل از نارسایی سوخت خوودروها است و ما ديگر نمي توان با تكنولوژي بيست سال قبل به مردم خودرو ارائه كنيم.
عیسی کلانتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، عیسی کلانتری رييس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با آلودگي هوا در كشور گفت: علت آلودگي هوا وجود ذرات زیر دو و نیم میکرو حاصل از نارسایی سوخت خوودروها است، ديگر نمي توان با تكنولوژي بيست سال قبل به مردم خودرو ارائه كرد؛  امروز شهر تهران آلوده ترين شهر كشور نيست و شهرهاي ديگري همچون اروميه، تبريز  و اهواز از تهران آلوده تر هستند.

كلانتري تاكيد كرد: امروز اکسید ازت، اکسید گوگرد و ریزگردها هیچ کدام عامل آلودگی هوا نیستند، متاسفانه به خاطر فناوری موجود در خودروها و موتورها و همچنین وضعیت سوخت گازوئیل، شاهد احتراق ناقص سوخت توسط وسایل نقلیه هستیم، يكي از اصلي ترين خودروها در ايجاد آلودگي هوا خودروهاي سنگین، کامیون‌های فرسوده، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها هستند.

وي در خصوص اقدامات دولت براي مقابله با آلودگي هوا افزود: در جلسه امروز دولت قرار براين شد كه از هفته آينده تردد خودروهاي مختلف به شهر بررسي شود تا از اين طريق از ورو كد خودرهايي همچون ماشين سنگين ها و ماشين هاي دولتي جلوگيري كنيم، در این زمینه معتقدیم که تصمیمات سختی باید اتخاذ شود گرچه که ممکن است برخی نارضایتي ‌هایی ایجاد شود.

كلانتري بيان كرد: ما در يك بازده كوتاه نمي توانيم مشكل آلودگي هوا را حل كنيم اما نكته حائز اهميت اين است كه صنعت خودروسازي ما بايد متحول شود و ديگر تكوولوژي ٢٠يا٣٠ سال گذشته جواب نمي دهد.

وي اظهار كرد: تا به امروز گزارش هاي زيادي از سوي دستگاه هاي مختلف براي مقابله با آلودگي هوا به دست ما رسيده است كه نشان مي دهد تلاش ها براي كاهش آلودگي هوا موثر نبوده است، صنعت خودروسازی نمی‌تواند یک شبه ساخت موتورها را ارتقا دهد یا فعالیت خود را متوقف کند اما باید تلاش کند که در زمانی مشخص خود را متحول كند.

رييس سازمان محيط زيست در پايان گفت: ما تنها با ايجاد محدوديت در رفت و آمد و كاهش حمل و نقل مي توانيم تا حدودي موضوع آلودگي را كنترل كنيم./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات