۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۲۸۶
واعظی:

طرح تحول سلامت نیازمند ساماندهی است/ اشتغال اولویت اصلی دولت است

رییس دفتر رییس جمهور گفت: موضوع محیط زیست نیز یکی از موضوعات مورد توجه دولت است اما با توجه به اینکه رییس جمهور در رقابت‌های انتخاباتی درباره ایجاد شغل وعده‌هایی داده است این موضوع امروز به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت مطرح است.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آلودگی هوا و اقدامات دولت در این زمینه گفت: در جلسه امروز هیات دولت یکی از موضوعات اصلی بحث وضعیت آلودگی هوا بود، از این رو تکالیفی از سوی رییس جمهور برای سازمان محیط زیست اتخاذ شد و رییس جمهور شخصا اعلام کرد  تصمیماتی که در شورای مربوطه به مدیریت رییس سازمان محیط زیست در این زمینه اتخاذ شود پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.

وی با اشاره به شایعات مربوط برکناری آقای سیف رییس بانک مرکزی نیز تصریح کرد: متاسفانه امروز برخلاف سیاست‌های دولت و تصمیمات رییس جمهوری اتفاقاتی رخ داد که در پی آن قیمت ارز تا حدی بالا رفت، به همین منظور آقای سیف از سوی جامعه و هم از سمت بخش‌های مختلف تحت فشار قرار گرفت تا قیمت ارز را تعدیل کند.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: در همین شرایط به یکباره خبری بی‌پایه و اساس مبنی بر برکناری آقای سیف مطرح شد که ما بارها نادرستی آن را اعلام کردیم اما متاسفانه برخی مجددا به آن دامن می زنند؛ رییس بانک مرکزی به کار خود ادامه خواهد داد و رییس جمهور و حتی هیچ جای دیگری تصمیمی برای جابجایی او اتخاذ نکرده است.

وی در مورد احتمال اینکه امکان این وجود دارد که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مسأله حمل و نقل جهت کاهش آلودگی توجه شود، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس با اصل این موضوع مخالف نیست اما با وجود آنکه در لایحه بودجه97 به اشتغال جوانان اهمیت داده شده است این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: موضوع محیط زیست نیز یکی از موضوعات مورد توجه دولت است اما با توجه به اینکه رییس جمهور در رقابت‌های انتخاباتی درباره ایجاد شغل وعده‌هایی داده است این موضوع امروز به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت مطرح است.

واعظی ابراز داشت: البته فراموش نکنیم که چنانچه مردم در خصوص بودجه نظری دارند می‌توانند اعلام کنند زیرا دولت تابع نظر اکثریت مردم است و سازمان برنامه و بودجه موظف به دریافت آن نظرات و بررسی آنها است.

وی در خصوص میزان توجه به طرح تحول سلامت در لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: در بودجه سال97 ما بخش قابل توجهی را به طرح تحول سلامت اختصاص داده‌ایم، همچنین رییس جمهور دستورالعملی به وزیر بهداشت ابلاغ کرده‌ که وی در این زمینه مقداری صرفه‌جویی نیز داشته باشد به گونه‌ای که آسیبی به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان نرسد.

رییس دفتر رییس جمهور درباره کسری بودجه طرح تحول سلامت نیز بیان کرد:این طرح براساس میزان مراجعات مردم به پزشک و آزمایشگاه‌ها پیش‌بینی‌هایی داشته است اما به هنگام اجرای این طرح تعداد مراجعات به پزشکان و آزمایشگاه به طور قابل توجهی افزایش یافت و از طرف مقابل نیز پرداختی‌ها با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

واعظی ادامه داد: در این شرایط ما با موضوعی روبرو شدیم که از روز اول پیش‌بینی آن را نداشتیم از این رو باید مقداری ساماندهی در این طرح ایجاد شود تا دولت تعهدات خود را به طور کامل اجرایی نماید.

وی در خصوص اظهارات روز گذشته رییس جمهور و برخی واکنش‌ها درباره حقوق شهروندی و عدم تحقق بخش‌هایی از این طرح، تاکید کرد: حقوق شهروندی یک حق برای همه مردم است و دولت سعی در اجرایی کردن آن را دارد و این موضوع را هم همه قبول داریم که تا زمانی که حقوق شهروندی در کشور و تمام دستگاه‌ها تبدیل به فرهنگ نشود در واقع این حقوق به صورت کامل اجرا نشده است.

رییس دفتر رییس جمهور در پایان گفت: ما در اجرای حقوق شهروندی مصمم هستیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم که با کمک مردم این موضوع تحقق یابد./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات