۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۳۲۵

ساختمان حوزه علمیه جعفریه میانه به زودی تکمیل می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه شهرستان میانه بازدید و در جریان روند احداث ساختمان جدید حوزه علمیه جعفریه قرار گرفت.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در سفر به میانه از مدارس علمیه این شهرستان بازدید و در جریان روند احداث ساختمان جدید حوزه علمیه جعفریه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که تکمیل تکمیل ساختمان این مرکز علوم دینی نیازمند همت مردم و خیرین منطقه است، اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران مورد توجه جدی شورای عالی حوزه علمیه استان قرار دارد و در این راستا ائمه جمعه می‌توانند از ظرفیت و مشارکت خیرین مؤمن و متدین بهره‌مند شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نقش حوزه و روحانیت در مرزبانی از اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت‌های مسامان بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیت فاضل و مهذب است، در این راستا مدیران و اساتید رسالت خطیری بر عهده دارند.

رییس شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه استان با تاکید بر ضرورت تهذیب نفس در کنار تحصیل گفت: انتظار داریم طلاب علوم دینی به دور از سیاست زدگی ها و جناح گرایی؛ با ارتقای سطح بینش و نگرش سیاسی، دیده‌‌بان حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ باشند.

وی با تأکید بر این‌که حوزه و روحانیت باید در راستای گفتمان سازی اندیشه نظام اسلامی گام بردارند، افزود: اگر سخن از وحدت حوزه و دانشگاه است؛ بخشی از رسالت و ماموریت‌ها بر عهده حوزویان می باشد، چراکه این نهاد؛ علمی و تربیتی اهدافی مشترک دارند، که باید در تعامل با یکدیگر پیگیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بخشی از وحدت حوزه و دانشگاه باید در راستای ارتقای مبانی معرفتی، ارزش های انقلابی و فرهنگی معطوف شود، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک مورد توجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت اهداف عالی نظام به هیچ عنوان محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش، خواستار انجام پژوهش‌های مشترک از سوی حوزه و دانشگاه شد و گفت: متأسفانه بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تحول در علوم انسانی و دیگر مسائل معرفتی مورد غفلت قرار گرفته است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات