۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۳۳۰
مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی:

۲۲ مدرسه علمیه در آذربایجان‌شرقی فعال است

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه برادران در سراسر استان خبر داد و گفت: پیگیر توسعه مدارس علمیه هستیم.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه تبریز با ارایه گزارشی از روند فعالیت حوزه علمیه استان اظهار داشت: هم اکنون 2700 طلبه برادر در 22 مدرسه علمیه آذربایجان‌شرقی مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که تعداد مدارس علمیه و طلاب استان به هیچ عنوان قابل مقایسه با نیازهای منطقه و جمعیت آذربایجان شرقی نیست، خاطرنشان کرد: هدف اصلی شورای عالی حوزه علمیه استان و تأکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی توسعه مدارس علمیه در سراسر نقاط استان است.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که تکیه و وابستگی به منابع دولتی به هیچ عنوان مورد رضایت حوزویان، مراجع تقلید و علمای حوزه نیست، تصریح کرد: توسعه مدارس علمیه نیازمند منابع مالی است، انتظار داریم مردم و خیرین همچون گذشته نسبت به احداث مدارس علمیه جدید و تأمین هزینه‌های جاری حوزه کمک حال متولیان امر باشند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که آموزش در حوزه های علمیه تفاوت اساسی با شیوه‌های آموزشی در دانشگاه ها دارد، افزود: تحول در حوزه های علمیه به معنای فراموشی برخی سنت‌های حسنه گذشتگان مانند مباحثه نیست.

وی با اشاره به این‌که آموزش در حوزه پژوهش محور است، گفت: مسائل تربیتی، اخلاقی و تهذیبی جایگاهی ویژه در کنار مسائل آموزشی در حوزه دارد، در حقیقت علم بدون اخلاق نمی‌تواند یک عالم دینی را میان اقشار مختلف جامعه مقبول نظر قرار دهد، به عبارتی نیازمند علمایی فاضل و در عین حال مهذب هستیم.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه نیز نباید تنها در ایام خاصی از سال مورد توجه قرار گیرد، افزود: هم حوزه و هم دانشگاه در قبال مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی رسالت و وظایف خطیری بر عهده دارند که غفلت منجر به زیان جامعه خواهد بود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات