۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۴۴۳۵۱
رییس ستاد اقامه نماز کشور در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز:

بیش از ۱۰۰ طلبه به صورت تخصصی به آموزش نماز مشغولند/ روحانیون باید یک دوره تفسیر قرآن را فراگیرند

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ طلبه به صورت تخصصی به آموزش نماز مشغولند، گفت: همه روحانیون باید یک دوره تفسیر قرآن کریم را فراگیرند.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی در تالار شهید آوینی بندرعباس با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز گفت: نماز، محبوب ترین، افضل ترین و زیباترین اعمال است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه چیز در نماز بیان شده است افزود: توحید، معاد، شهید، زیبایی، ظاهر آراسته، همه و همه در این فریضه الهی بیان شده و مورد تاکید قرارگرفته است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه تصریح کرد: 130 نکته مهم در فریضه الهی نماز بیان شده است که توجه و رعایت هر کدام از این نکات، مسیری روشن را برای انسان نمازگزار نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان داشت: با نگاه به گذشته و وضعیت نماز متوجه می شویم که به واسطه فعالیت ها و اقدامات انجام شده توفیقاتی کسب کرده و به پیشرفت هایی نائل آمده ایم اما این مطلوب ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه نماز ساده نیست و آموزش این فریضه الهی باید همراه با تخصص باشد گفت: در حال حاضر بیش از 100 طلبه به صورت تخصصی در حوزه آموزش نماز فعالیت می کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز و دعا روان شناسی می خواهد بیان کرد: همچنین با توجه به مهجوریت قرآن در جامعه کنونی، نباید تغییر و تحولی عظیم و سازنده در زمینه فعالیت های قرآنی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تاکید کرد: همه روحانیون باید یک دوره تفسیر قرآن کریم را فراگیرند، اگر قرار بود همه حرفها را علامه طباطبایی و شیخ طوسی بزنند خداوند نمی فرمود در قرآن تدبر کنید.

وی افزود: در زمینه نماز نیز باید حرکتی سازنده صورت گیرد و اقشار مختلف مردمی را با شیوه های جذاب به سوی نماز هدایت کنیم./851/۲۰۳/خ

ارسال نظرات