۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۳۷۵
مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری خواستار شد؛

ایجاد گروه‌های مجازی برای ثبت و انتقال تجارب تبلیغی

حجت‌الاسلام احمدی زیارت عتبات عالیات را فرصتی بی‌نظیر برای ترویج معنویت و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی زائران دانست و خواستار ثبت و انتقال تجارب تبلیغی در این زمینه شد.
حجت الاسلام حمید احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی در گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد زیارت عتبات عالیات را فرصت بی‌نظیری برای ترویج معنویت و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی زائران ارزیابی کرد و خواستار ثبت و انتقال تجارب تبلیغی در این زمینه شد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در عتبات عالیات، بیان آداب، احکام و مسائل معارفی مورد نیاز زائران را ضروری دانست و بر استفاده از منابع و نرم‌افزارهای تولید شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری تأکید کرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه حضور تبلیغی بانوان مبلغه در سرزمین عتبات را موفق ارزیابی کرد و افزود: با تجربه‌های مناسب مبلغه‌ها در عمره و حج، این موفقیت به خوبی در عتبات عالیات قابل پیش بینی بود، هرچند شرایط عتبات با عمره تفاوت می‌کرد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و ترسیم الگوی تبلیغی متناسب با عتبات، خاطرنشان کرد: متناسب با شرایط موجود در عتبات عالیات، نیازمند تعریف یک مدل و الگو برای ارتباط‌گیری بین مبلغه‌ها و زائران هستیم.

ایجاد گروه‌ها و کانال‌های مجازی برای ثبت و انتقال تجارب تبلیغی از خواسته‌های حجت‌الاسلام احمدی بود که وی در این زمینه، وجود تنوع سلیقه و موقعیت‌های متفاوت را سبب دستیابی به تجربه‌های متفاوت دانست که در صورت انتقال در ارتقا و بهبود روش‌های ارتباط‌گیری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این‌که تطبیق، راهنمایی و شیوه بیان مسائل مختلف اگر مکتوب شود بسیار راهگشا است، افزود: تدوین احکام برای مبلغه‌ها نباید کافی باشد، اما تطبیق آن با مسائل پیش‌رو در عتبات کاری است که مبلغه‌ها می‌توانند انجام دهند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به بخشی از مسائل معارفی مطرح شده از سوی دانشجویان و دانش‌آموزان مانند اصل، فلسفه و اسرار زیارت که مبلغه‌ها باید پاسخ‌گوی آن باشند اشاره کرد و گفت: مبلغه‌ها برای پاسخ‌گویی مناسب با فهم و ادبیات دانشجویان باید آماده شوند./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات