۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۴۴۳۷۹
عامری در همایش اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت:

صلح و عدالت در اندیشه‌های انسانی یک ارزش است

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در خصوص صلح و عدالت گفت: بی‌تردید صلح، عدالت و حفظ کرامت انسانی از حقوق اولیه و اساسی همه انسان‌ها می‌باشد و تحقق آن آرزوی تمامی انسان‌ها می‌باشد.
دکتر عامری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی ظهر امروز(پنج‌شنبه 30آذرماه) در هم اندیشی تخصصی بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت، که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه واژگان ارزشمند صلح و عدالت و گردهم آوردن آن در اندیشه‌های انسانی یک ارزش است اظهار داشت: بی‌تردید صلح، عدالت و حفظ کرامت انسانی از حقوق اولیه و اساسی همه انسان‌ها می‌باشد و تحقق آن آرزوی تمامی انسان‌ها و خواست همه پیامبران و اولیای الهی بوده است.

وی ادامه داد: در این مسیر تمام ادیان الهی به ویژه رسول گرامی اسلام و آموزه های اصیل اسلامی توصیه های موکدی بر عدالت و صلح دارند، بزرگترین نعمت خداوند به انسان‌ها حق حیات به شمار می‎‌رود از این رو انسان یک موجود ارزشمند در اسلام معرفی می‌شود که دارای شان و کرامت ذاتی بوده که برای ظهور استعدادهای خدادادی باید مسیر تعالی و کرامت برای او محیا شود.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی تاکید کرد: در هر جامعه‌ای نخبگان و اندیشمندان جزء تاثیرگذارترین گروه‌های اجتماعی هستند، این گروه‌ها در جامعه می‌توانند به تولید اندیشه و ایجاد گفتمان‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون به خصوص در حوزه صلح و عدالت بپردازند.

عامری یادآور شد: در واقع این گروه در جامعه توانایی این را دارند که ارزش های جهان شمول را به یک خواست جهانی تبدیل کنند و در عین حال با نظریه‌پردازی و ارائه طرح‌های فکری و نظری مسیر توسعه صلح و عدالت را در جهان هموار سازند./816//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات