۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۴۴۴۰۳
آیت الله گنبدی:

تحصیل و تهذیب نفس مورد توجه طلاب قرار گیرد

آیت الله گنبدی گفت: انسان ها با کسب معرف الله به مقامی می رسند که پرده های غیب بر آنها آشکار می شود و طلاب جوان باید از اول زندگی طلبگی خود، به سمت سیر و سلوک معنوی حرکت کنند.
آیت الله جلال گنبدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله جلال گنبدی استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه آیت الله دامغانی(ره)، گفت: دین مبین اسلام تاکید فروانی بر انجام واجبات و ترک محرمات دارد، انجام اوامر خداوند متعال فقط برای بهره بری خود انسان ها است.

وی تصریح کرد: غفلت از یاد خداوند متعال سبب گمراهی انسان ها می شود، وظیفه بنده این است که به واسطه انجام واجبات و ترک محرمات به قرب الهی برسد.

آیت الله گنبدی با اشاره به زندگی معنوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: الگوی طلاب باید امام خمینی(ره) باشد، این عالم فرزانه از جهات مادی و معنوی فردی جهانی بود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری اسلامی در جهان شد، قیام امام خمینی(ره) به ادیان و مذاهب دیگر کمک کرد تا آزادانه فکر کنند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت وجود اخلاق در زندگی طلبگی، بیان داشت: طلاب علوم دینی باید با الگو قرار دادن علمایی همچون ملا احمد نراقی به اخلاق اسلامی دست یابند.

وی در ادامه افزود: آن چیزی که سبب می شود انسان به مراحل اخلاقی و سلوکی دست یابد روح است، خداوند متعال انسان را به واسطه روح الهی از دیگر موجودات متمایز کرده است.

آیت الله گنبدی در پایان ابراز داشت: انسان ها با کسب معرف الله به مقامی می رسند که پرده های غیب بر آنها آشکار می شود و طلاب جوان باید از اول زندگی طلبگی خود، به سمت سیر و سلوک معنوی حرکت کنند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات