۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۴۴۴۵۰
امام جمعه تبریز:

آل‌سعود مسؤول خون‌های ریخته شده در یمن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که رژیم عربستان سعودی مسؤول خون‌های به ناحق ریخته شده در یمن است، گفت: قحطی، بیماری و مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی تنها بخشی از مصائب مردم مظلوم یمن است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اوضاع اسفناک مسلمانان یمن اظهار داشت: حملات گسترده هوایی جنگنده‌های رژیم آل‌سعود در طول سال‌های گذشته ویرانی‌های گسترده‌ای را به بار آورده است.

وی با بیان این‌که قحطی، بیماری و مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی تنها بخشی از مصائب مردم مظلوم یمن است، خاطرنشان کرد: مردم این کشور گناهی جز آزادی‌خواهی و استقلال خواهی ندارند و چرا باید از سوی دولت‌های دیگر عربی آن هم بدون مجوز شورای امنیت و سازمان ملل مورد تجاوز قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رژیم عربستان سعودی مسؤول خون‌های به ناحق ریخته شده در یمن است، افزود: در طول این سال‌ها 63 هزار نفر کشته، ۸۲۳ هزار نفر مصدوم، ۳۰۱ مرکز درمانی از بین رفته و ۵۹۳ بازار تجاری و ۶۹۲ انبار مواد غذایی یمن نابود شده است، در چنین وضعیتی منادیان دروغین حقوق بشر کجا هستند؟

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که انصارالله یمن نیز توانسته پاسخ زورگویی آل‌سعود را با موشک‌های دوربرد بدهد، گفت: در تاریخ ۱۳ آبان؛ فرودگاه ریاض مورد حمله موشک‌های انصارالله قرار گرفت و طی روزهای اخیر موشکی بالستیک، کاخ ریاض را مورد حمله قرار داده است.

وی با اشاره به ادعای واهی مقامات آل‌سعود و آمریکا مبنی بر ایرانی بودن موشک انصارالله یمن ادامه داد: سازمان ملل این ادعای واهی را رد کرده و ثابت شده که اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل، اتهاماتی بی اساس بوده است، به یقین تداوم این وضعیت نابودی آل‌سعود را تسریع خواهد بخشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر مقامات آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی اظهار داشت: متأسفانه بار دیگر شاهد توطئه ضداسلامی مقامات آمریکا در عرصه بین المللی هستیم، چنانکه قطعنامه شورای امنیت در مورد قدس؛ از سوی آمریکا وتو شد؛ این درحالیست که کشورهای غربی نظری خلاف آمریکا داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که ترامپ راهبرد جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: آمریکا از این ایران به عنوان تهدید جدی در منطقه یاد کرده و با گستاخی تمام ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند، وقاحت رئیس جمهور آمریکا تمامی ندارد و جهانیان هر روز ابعاد جدیدی از جنون ترامپ را مشاهده می کنند.

وی با بیان این‌که جنون استکباری آمریکا برای تمام کشورهای منطقه و جهان اثبات شده است، افزود: امروز همه دنیا می‌دانند که ایران اسلامی خود قربانی تروریسم بوده و است، جالب است که همواره رد پای آمریکا در ایجاد و حمایت از گروه‌های مختلف تروریستی از جمله طالبان، القاعده، داعش و ... به چشم می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که هدف اصلی آمریکا ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: طرح موضوعات انحرافی در مقاطع مختلف از سوی مقامات ایالات متحده آمریکا، تنها با هدف فراموشی مساله فلسطین و مشکلات مردم این کشور اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس تبریز به دنبال آلودگی هوا، اظهار داشت: تعطیلی مدارس چاره حل مشکل آلودگی هوا نیست، متولیان امر باید فکر اساسی به مشکل آلودگی هوای تبریز داشته باشند.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن حماسه تاریخی 8 دی مردم تبریز و 9 دی ملت ایران در سال 1388 اظهار داشت: قرار است ویژه برنامه باشکوهی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با حضور گسترده امت حزب الله به همین مناسبت برگزار شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات