۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۴۴۹۰
آیت الله عبداللهی:

مدیریت فضای مجازی نباید در دست صهیونیست ها باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فضای مجازی را از ابزارهای بحران آفرین در کشور دانست و گفت: ما نمی گوییم فضای مجازی نباشد اما مطالبه ما این است که مدیریت این فضا نباید در دست صهیونیست ها باشد.
آیت الله محمود عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی در جلسه درس اخلاق که شامگاه جمعه در مسجد خاتم الانبیا پردیسان برگزار شد، با تبیین معنای واژه ذکر در آیات قرآن عنوان کرد: خداوند تزکیه را عاملی برای خروج از ظلمت و تباهی و حرکت به سوی نور و روشنایی قرار داده است.

وی افزود: در آیات 41 تا 43 سوره احزاب که از آیات کلیدی و مهم در بحث اخلاق است، خداوند متعال بر اهمیت ذکر و یاد خود تأکید کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ذکر در مقابل نسیان و فراموشی قرار داشته و به معنای توجه است، در این آیات تأکید شده است که مؤمنان باید در صبح و شب به یاد خداوند باشند.

وی رحمت ویژه الهی را نتیجه ذکر خدا دانست و خاطرنشان کرد: ذکر الهی حرکتی متقابل است و اگر کسی پیوسته در حال ذکر خدا بوده و یاد خدا را همراه خود داشته باشد، صلوات پروردگار و فرشتگان همواره همراه او خواهد بود و زیر عنایات و چتر ولایت ویژه خداوند قرار می گیرد.

آیت الله عبداللهی اضافه کرد: نتیجه یاد خدا خروج از ظلمات، غفلت ها، ضد ارزش ها، ضد اخلاق ها و ورود به نور، روشنایی، هدایت و مسیر رشد و کمال و تعالی است.

وی تأکید کرد: نماز یکی از عالی ترین و مهم‌ترین مصادیق ذکر است اما اینکه ما چگونه از این فرصت برای زندگی و رشد خود بهره برداری کنیم، خلأ بزرگی است که باید به آن توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای ذکر، تقویت حس احساس مسؤولیت است و متأسفانه امروز دشمن با استفاده از ابزارها و رسانه های فرهنگی، تلاش می کند که روح توجه و آگاهی و بصیرت که همان ذکر است را از مردم بگیرد.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از ابزارهای بحران آفرین در کشور ما، فضای مجازی است که بحران های مختلف دینی، سیاسی، اخلاقی و امنیتی را به وجود می آورد و دشمن شبهات فراوان دینی، مسائل ضد اخلاقی، توهین به مقدسات را در این فضا ترویج می کند.

آیت الله عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم فضای مجازی نباشد اما مطالبه ما این است که مدیریت این فضا نباید در دست صهیونیست ها باشد و این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود چراکه نیازهای ما در این فضا از طریق شبکه های داخلی تأمین می شود./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات