۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۴۴۵۰۰

خاطره استاد ابوالحسنی از «مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی»، «شهید ردّانی‌پور» و «مدرسه حقانی»

دروس اخلاق، در مدرسه حقانی پر رونق بود اما درس استاد حائری شیرازی جلوه و صفایی دیگر داشت؛ این درس با اینکه بدون حضور و غیاب برگزار می‌شد، اما دلها را به سمت خود جلب کرده بود.
عکسی دیده نشده از آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی منذر(ره) در کانالی تلگرامی به نام «اندیشکده استاد منذر»، خاطره‌ای را به نقل از وی درباره «مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی»، «شهید ردانی‌پور» و «مدرسه حقانی» همراه با عکسی دیده نشده از آیت الله حائری شیرازی منتشر کرده است.

انگار همین دیروز بود. سال 80 یا 81؛ من طلبۀ حوزه علمیه قم بودم و در مدرسه حقانی درس می‌خواندم.  خوب به یاد دارم که یک روز استاد ابوالحسنی (منذر) به این کمین افتخار دادند و در حجرۀ کوچکی که داشتیم، میزبان ایشان شدیم. استاد که زمانی، خودش تحصیلکردۀ مدرسه حقانی بود، به جای جای مدرسۀ حقانی اشاره می‌کرد و خاطرات سال‌های جوانی را برایم شرح می‌داد.

خاطرات زیادی تعریف کرد از جمله می‌فرمودند: بنده در سال 1354 از تهران، وارد حوزۀ علمیۀ قم شدم و به مدرسۀ حقانی آمدم. آن وقت‌ها، این مجموعه، تحت اشراف مرحوم آقای قدوسی بود و ایشان، مدیریت مدرسه را در دست داشت. در آن زمان مدرسه حقانی شور و حال خاصی داشت و دارای نظام آموزشی جدید و منظم بود و آقای قدوسی در برنامه‌اش جدیت داشت. شهید رحمت الله میثمی هم از هم بحثی‌های ما بود.

دروس اخلاق، در مدرسه حقانی پر رونق بود اما درس استاد حائری شیرازی جلوه و صفایی دیگر داشت. این درس که صبحگاه در طبقه بالای مدرسه برگزار می‌شد، با اینکه بدون حضور و غیاب برگزار می‌شد، اما دلها را به سمت خود جلب کرده بود.

ما آنقدر اشتیاق داشتیم که اگر درس‌های اصلی ما - که حضور در آن الزامی بود و حضور و غیاب می‌شد – با این درس همزمان می‌گردید، از کلاس های اصلی صرف نظر میکردیم تا درس استاد حائری شیرازی را دریابیم. درس اخلاق ایشان در مدرسۀ حقانی انصافاً روحبخش بود.

خوب یادم هست که طلاب حقانی به راز و نیاز سحرگاه عشق می ورزیدند تا جایی که: «رفت و آمد بسیار متهجّدین، ساعتی پیش از طلوع فجر، خواب را از چشم خفتگان می‌ربود». شب‌های جمعه در حجره‌ها محفل مناجات به راه می‌افتاد و زمزمه دعای کمیل با اشک حاضرین قرین می‌شد. استاد ضمن اشاره به این مطلب می‌فرمود: «یادش بخیر در این مجالس گریه‌های سوزناک شهید ردانی پور، انقلاب حالی می‌آفرید. ایشان واقعاً از بکائون بود»./920/د۱۰۱/ی

ارسال نظرات