۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۵۰۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تعداد مبلغان فعال در مدارس پاسخگوی نیاز دانش ‌آموزان نیست

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حضور پررنگ و اثرگذارتر روحانیان و طلاب جوان در مدارس نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم و قانونی است، گفت: متأسفانه محدودیت های اعتباری و قانونی مانع حضور مستمر مبلغان در مدارس شده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش استان بر ضرورت عملیاتی شدن طرح های مصوب ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: نباید برنامه های مصوب این شورا تنها بر روی بخش نامه باقی بماند.

وی با بیان این که امروز نیازمند تحقق عملی برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مدارس هستیم، افزود: با وجود این که این ستاد سال ها است که تشکیل شده، اما هنوز از ظرفیت و توانمندی این ستاد به خوبی بهره نگرفته شده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که حضور پررنگ و اثرگذارتر روحانیان و طلاب جوان در مدارس نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم و قانونی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم محدودیت های اعتباری و همچنین برخی معذوریت های قانونی مانع حضور مستمر مبلغان در مدارس شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور 200 مبلغ در سطح مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که این حضور اثرات مطلوبی در تقویت و گسترش برنامه های دینی و فرهنگی مدارس به همراه داشته است، افزود: به طور حتم افزایش تعداد حضور مبلغان در مدارس می تواند موجب گسترش برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر همه مدارس استان از نعمت حضور مبلغان دینی بهره مند نیستند، تصریح کرد: به دلیل محدودیت ها و مشکلات موجود توان اعزام مبلغان بیشتری به سطح مدارس وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانش آموزان و نسل جوان جامعه امروز آماج هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان قرار دارند، افزود: با آسیب شناسی و بررسی دقیق در این حوزه در خواهیم یافت که حضور یک روحانی در مدارس و دانشگاه از بسیاری مراکز دیگر ارجح تر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به گستردگی تعداد مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که کمبودهای موجود توان رسیدگی و اعزام مبلغ به همه این مدارس را به ما نمی دهد، بیان داشت: در کنار حضور برخی مبلغان بومی در مدارس، شاهد حضور برخی گروه های تبلیغی نیز هستیم که اثرات مطلوبی با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که یک دانش آموز امروز در نخستین گام نیازمند شناخت صحیح نسبت به توطئه های فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: حضور یک مبلغ مجرب و مستعد می تواند بسیاری از هجمه ها و خطرات فرهنگی و عقیدتی را از دانش آموز دور کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که تعلیم باید با تربیت دینی همراه باشد، تصریح کرد: امروز توجه به مسائل دینی و اخلاقی باید در اولویت برنامه های سیستم آموزشی کشور قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید شاهد به حاشیه رفتن مسائل اخلاقی و تربیتی در آموزش و پرورش باشیم، خاطرنشان کرد: حضور مستمر و با برنامه مبلغان دینی در مدارس می تواند ما را در تحقق اهداف تربیتی یاری دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز در ذهن یک دانش آموز سؤالات و شبهات متعددی مطرح است که نیازمند پاسخگویی صحیح و مستدل است، تصریح کرد: اگر به این شبهات پاسخ علمی و دقیق داده نشود می تواند برای دانش آموز بحران زا باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن به عمق برنامه های آموزشی و تربیتی جامعه اسلامی نفوذ کرده است، بیان داشت: باید برنامه های دینی و تربیتی ما از یک جذابیت مناسبی برخوردار باشد تا در ذهن و فکر دانش آموز بنشیند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در حوزه های علمیه طلاب مستعد، مجرب و توانمندی حضور دارند که می توانند بازوان مستحکمی برای مباحث تربیتی آموزش و پرورش باشند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم تربینی نیازمند بهره گیری بیشتری از ظرفیت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه تاکنون آن طور که شایسته بوده از توانمندی و ظرفیت حوزه های علمیه در مباحث آموزشی و تربیتی بهره گرفته نشده است، افزود: امیدواریم با فراهم شدن سازوکارهای لازم بیشتر از این ظرفیت ها بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از مسائل مهمی که در مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد تربیت دینی دانش آموزان است، گفت: این هدف مهم تنها با حضور مستمر و با برنامه مبلغان و طلاب جوان تحقق خواهد یافت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات