۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۴۴۵۰۹
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

مصون سازی کانون خانواده ها در گرو ترویج ارزش های دینی است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان با تأکید بر تقویت ارزش های دینی و روشنگری به ویژه بین بانوان و دختران جامعه گفت: نهادینه سازی ارزش ها و بصیرت بخشی مهم ترین عامل مقابله با ناهنجاری ها است.
مشاوره مذهبی

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به فعالیت تبلیغی طلاب خواهر در استان اشاره و عنوان کرد: خواهران طلبه و فارغ التحصیلان حضوری فعال در عرصه تبلیغ دارند.

وی حضور خواهران مبلغ در عرصه تبلیغ و فعالیت در جمع بانوان را امری مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: مهم ترین هدف از انجام این فعالیت های تبلیغی تحکیم کانون خانواده ها و تربیت نسلی مؤمن و انقلابی است.

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر آسیب ها پیش روی خانواده ها است، عنوان داشت: افزایش آمار طلاق که نتیجه بسیاری از مشکلات همچون بی بند وباری، دور شدن از دنیای واقعی و درگیر فضای مجازی شدن، چشم و هم چشمی و انتظارات بی جا است، پس از طلاق نیز آسیب هایی گسترش می یابد که برای جلوگیری از این آسیب ها بصیرت بخشی ضروری است.

وی از همکاری حوزه علمیه خواهران و دادگستری استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با رواج آسیب های اجتماعی طلاب مدارس علمیه زینبیه، فاطمیه و معصومیه(س) خرم آباد در دادگاه های خانواده فعالیت دارند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان هدف از این همکاری را ارائه مشاوره های دینی از سوی خواهران مبلغ به خانواده ها عنوان کرد و گفت: امید است در سایه انجام این فعالیت ها شاهد کاهش ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در خانواده ها و جامعه باشیم.

وی یادآور شد: طلاب مبلغ پیش از آغاز فعالیت در دادگاه های خانواده دوره های لازم را فرا گرفته و با اصول و شیوه های ارائه مشاوره به خوبی آشنا هستند.

عزیزی با بیان اینکه تبیین ارزش های دینی و الگو گرفتن از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) بهترین و مهم ترین راه تحکیم بخشی به کانون خانواده ها و مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: مبلغان با عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و روشنگری در جامعه به دنبال مصون سازی کانون خانواده ها و جامعه در برابر آسیب های اجتماعی هستند./9459//۲۰۳/خ

ارسال نظرات