۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۵۹۶
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت:

جریان های مخالف مهدویت درصدد تئوریزه سازی شبهات هستند

حجت الاسلام کارگر گفت: جریان مخالفان مهدویت در پوشش های مختلف به تئوریزه کردن شبهات مهدویت پرداخته و با مفهوم سازی سعی در انحراف جوانان دارند.
رحیم کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیم کارگر در نشست علمی «فرصت ها و آسیب های فرهنگ مهدوی در آینده با رویکرد امنیتی دفاعی» که شب گذشته در مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، تهدیدها را به سه دسته نرم، سخت و نیمه سخت تقسیم کرد و گفت: بیشترین چالش هایی که با آن مواجه هستیم در عرصه تهدیدهای نرم بوده و لازمه مقابله با آن هوشیاری محیطی است که متأسفانه در این زمینه بسیار کم کار شده است.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت بر ضرورت آینده پژوهی در عرصه مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: وضعیت آینده دنیا از نظر آینده پژوهان، پیچیده، مبهم، بی ثبات و غیرقطعی است؛ بر این اساس راه چاره ای نیست جز اینکه در همه عرصه به ویژه مهدویت آینده نگری داشته باشیم تا به هنگام مواجهه با چالش ها بتوانیم بهترین رفتار را از خود نشان دهیم.

وی به تبیین روش های آینده پژوهی پرداخت و عنوان کرد: دریافت زودهنگام هشدارها، پیش بینی تغییرات محتمل، ارزیابی احتمالات، کسب اطلاعات نسبت به نیروهای مؤثر آینده و نیروهای پیشران، آمادگی برای آینده های پیشبینی نشده، شناخت و درک صحیح از جریان های انحرافی، جلوگیری از غافلگیری و مواردی از این دست برای آینده پژوهی باید مورد بررسی جدی و دقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام کارگر به مسأله «جلوگیری از غافلگیری» ابراز داشت: در سال های اخیر نسبت به شبهات، خطرات، جریان های انحرافی و غیره مقداری غفلت ورزیده شده و همین مسأله سبب شده است تا به هنگام مواجهه با این آسیب ها و تهدیدها منفعلانه عمل کنیم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت خاطرنشان کرد: محققان اخیراً فهرستی از خطراتی تهیه کرده اند که می تواند آینده بشریت را به خطر بیندازد؛ برخی از این خطرات عبارت از هوش مصنوعی، نابودی زیستی، رباتت های کشنده، بمب های اتمی، نابودی هویت و واقعیت، کمبود آب و غذا، سیستم های شتاب دهنده ذرات و غیره هستند؛ این نوع خطرات به ما نشان می دهد که ضروری است آینده پژوهی داشته باشیم.

وی به تشریح چگونگی به بحران تبدیل شدن یک فرقه انحرافی پرداخت و بیان داشت: کانون های بحران خیز در زمینه مهدویت عبارتند از جریان های انحرافی، مدعی، مخالف و دشمن، مفهوم سازی ها، تساهل گرایی، جریان های التقاطی مهدویت، تعیین تکلیف های نابه جا، منطقه گرایی، انفعال سیاسی و اجتماع گریزی؛ افزون بر اینها یک سلسله مسائل با عنوان «محذوریت ها و محدودیت ها» که متأسفانه در این زمینه ضعف های بسیار وجود دارد و ضروری است که فرهنگ سازی شود تا شیعیان همواره اسرار اهل بیت(ع) را حفظ کرده و مطرح نکنند، چراکه دشمنانی همچون محمدبن سلمان و غربی ها به دنبال کسب اطلاعات در زمینه مهدویت هستند تا بتوانند به آن ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام کارگر به جریان های مخالف مهدویت اشاره کرد و تصریح کرد: این جریان شامل گروه های اومانیست، ضد دین ها، لیبرال ها، سکولارها و غیره است؛ خطر بزرگی از سوی این جریان متوجه فرهنگ مهدویت است و مخالفان در این پوشش به تئوریزه کردن شبهات مهدویت می پردازند و با مفهوم سازی سعی در انحراف جوانان دارند./841/پ202/س

ارسال نظرات