۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۴۶۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روشنگری برای انتخاب نام شایسته در اولویت نهاد ثبت احوال باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مشورت دهی برای نام‌گذاری مناسب مردم نوعی هدایت‌گری و روشن گری است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه کارکنان ثبت احوال باشد تا اسامی افراد پرمحتوا و ارزشی باشد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و رؤسای ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت این نهاد، اظهار کرد: ثبت احوال هم به حیات و هم به ممات مردم کار دارد.

وی افزود: قرآن مجید بر روی دو بعد حیات و ممات انسان حساس شده و رسول گرامی اسلام هم تأکید کرده‌اند که حیات و ممات خود را در مسیر خدا قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ثبت احوال کار زیربنایی و زیرساختی انجام می‌دهد، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اساسی کشور بر اساس موالید و وفات صورت می‌گیرد و اگر آمار درستی نداشته باشیم نمی‌توانیم به‌درستی برای کشور برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ثبت احوال در مرئی و منظر مردم بوده و در دید قرار دارد، به اهمیت خدمات‌رسانی شایسته در این نهاد به مردم پرداخت و گفت: هرچه متن و اصل زندگی مردم آسان‌تر و سالم‌تر باشد زندگی‌ها دل‌نشین‌تر و دل‌پذیرتر می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: یکی از مسائل مهم در ثبت این است که نام‌های زیبا در جامعه دینی به چشم بیاید؛ زیرا نام نماد شخصیت بوده و از اسم و تابلوی کسی به تفکر او پی می‌بریم؛ به‌گونه‌ای که از اسم افراد می‌توان به پیوند آنها با دین و اعتقادات پی برد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نام‌گذاری‌ها یکی از مسائل مهم است و اسلام هم تصریح کرده که فرزندان حق دارند والدین بر روی آنها نام مناسب بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مشورت دهی برای نام‌گذاری مناسب مردم نوعی هدایت‌گری و روشن گری است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه کارکنان ثبت احوال باشد تا اسامی افراد پرمحتوا و ارزشی باشد.

وی اظهار کرد: اینکه 10 نام پرتکرار در بین فرزندان دختر و پسر ما اسامی ائمه یا ترکیبات آن است، نشان‌دهنده عمق اعتقادات مردم ما به دین و باور است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات