۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۴۴۶۵۸
آيت الله نمازي:

فعاليت در عرصه زكات اقدامی ارزشمند است

نماينده ولي فقيه در كاشان فعاليت در عرصه زكات را يكي از كارهاي مهم و ارزشمند و اولويت دار خواند و گفت: زكات دادن و زكات گرفتن شغل و حرفه نيست، بلكه مسؤوليتي سنگين و خطير است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي زكات شهرستان كاشان با تبريك به اعضاي شوراي زكات كاشان، گفت: عهده دار شدن مسؤوليت خطير و بزرگ در حوزه جمع آوري زكات، داراي دستاوردها و بركات زيادي از سوي خداوند براي فعالان در اين حوزه است.  

وي افزود: در روايات زكات آمده، پيامبراكرم(ص) در دوران حاكميت خود برنامه ريزي و مديريت پرداخت و دريافت زكات را شخصا برعهده داشت و نمايندگان خود را به بلاد و شهرها و روستاهاي اطراف مدينه اعزام و زكات را جمع آوري مي‌كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: امروز شما فعالان در عرصه زكات، نمايندگان نظام اسلامي و پيامبراكرم(ص) هستيد و اين افتخار بزرگي براي شما است كه در بخش زكات و جمع آوري زكات، فعاليت داريد.

آيت الله نمازي فعاليت در عرصه زكات يكي از كارهاي مهم و ارزشمند و اولويت دارخواند و عنوان كرد: زكات دادن و زكات گرفتن شغل و حرفه نيست، بلكه مسؤوليتي سنگين و خطير است اعتبار و ارزش آن بيشتر از فعاليت‌هاي ديگر است.

وي افزود: به بركت تلاش و پيگيري شما فعالان عرصه جمع آوري زكات براي ارشاد و تشويق جامعه به پرداخت زكات، جمع آوري زكات و توزيع آن بين محرومان سبب خواهد شد تا قلب خانواده هاي محروم جامعه را شاد كنيد و دعاي آنها را به همراه خواهيد داشت.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه يكي از كارهايي كه شما انجام مي دهيد ادخال سرور در دل بندگان خدا است، گفت: در روايات آمده است امام مي فرمايد، اگر گره اي از كار بنده خدا را بازكنيد، من را شاد كرده ايد و كسي كه امام خود را شاد كند، قلب پيامبر را شاد كرده است و شادي پيامبر، رضايت خدا را به همراه دارد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه فعاليت درعرصه زكات را كاري ارزشمند و مهم خواند و گفت: كار شما را نمي توان با كارهاي جاري و معمولي مقايسه كرد.

به گفته وي، مردم علاقه مند خدمت به محرومان و نيازمندان هستند و خدمت به هم نوع جزو فطرت انسان است و خداوند نيكي و احسان را در فطرت انسانها جاسازي كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان ابراز اميدواري كرد فعالان عرصه زكات بتوانند در جبهه جهاد مالي و جبهه جهاد اقتصادي با برنامه ريزي دقيق و مدون، مشكلات خانواده هاي محرومان جامعه را برطرف كنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات