۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۶۷۱
امام جمعه بجنورد:

تدین و تخصص سرلوحه کار ورزشکاران باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیشتر به آموزه‌های دینی در بین ورزشکاران، گفت: نام ورزشکارانی ماندگارتر است که تدین و تخصص را سرلوحه کارشان قرار داده‌اند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش ورزش و اخلاق که با حضور مربیان ورزشی استان برگزار شد، بر ارتقای اخلاق پهلوانی در ورزش‌های مختلف تأکید کرد.

وی افزود: در تاریخ ادبیات ایران از جوانمردان بسیاری یاد شده و در اشعار بزرگانی همچون فردوسی، سخنان بسیاری از پهلوانان و نام‌آوران آمده است که این نشانه عظمت جوانمردی و فتوت در نزد ایرانیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: داشتن مروت و روحیه ازخودگذشتگی و ایثار از مصادیق فتوت و جوانمردی است؛ ازاین‌رو همه ورزشکاران باید برای رسیدن به قله‌های مردانگی و ایثار تلاش کنند تا نام آن‌ها زبانزد جامعه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اخلاق آن است که زمام و افسار نفس اماره را به دست بگیریم و هوای نفسمان را اسیر و عقلمان را امیر قرار دهیم.

به گفته وی ارزش کسب اخلاق نیک و داشتن روحیه پهلوانی و جوانمردی، ارزشی بسیار بالاتر از کسب عناوین مختلف در مسابقات ورزشی و غیرورزشی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به ورزشکاران گفت: برای نشان دادن روحیه ایثار همت کنید و کرامت انسانی را در خود بپرورانید تا سربلند و باعزت شوید.

وی تصریح کرد: پیروزی در میدان‌های ورزشی مهم است؛ اما زینت اخلاق نیک و روحیه جوانمردی و پهلوانی مهم‌تر است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اخلاق آیینه دین‌داری است و بااخلاق باید دین اسلام را به دیگران نشان دهیم، افزود: ما مسلمانان باید در همه میدان‌ها به‌ویژه ورزشی و قهرمانی مایه زینت ائمه اطهار (ع) باشیم و با نشان دادن اخلاق نیک دین اسلام را ترویج دهیم.

وی افزود: مربیان ورزشی باید بدانند که تأثیر آموزش‌های اخلاق همراه با آموزش‌های ورزشی بسیار بالاست و اگر ورزشکاری از ابتدا با اخلاق نیک آشنا شود و به این زینت آراسته شود، در آینده کمتر دچار لغزش‌های اخلاقی می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات