۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۴۴۷۴۱
امام جمعه آوج:

حیات رژیم آل سعود به بقای رژیم غاصب صهیونیستی وابسته است

امام جمعه آوج گفت: حیات رژیم آل سعود به بقای رژیم غاصب صهیونیستی وابسته است؛ بنابراین این حکومت مجبور است از حامی خود حمایت کند تا به اهداف خود برسد، از طرف دیگر اسرائیل غاصب نیز برای حفظ حیات خود در منطقه و در امان ماندن از کشورهای اسلامی منطقه به مزدورانی همچون حاکمان عربستان نیاز دارد.
امام جمعه آوج

حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه آوج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نوع سیاست‌های عربستان گفت: پایه و اساس حکومت عربستان بر اساس تعامل قدرت میان صاحبان قدرت شکل گرفته و خواست مردم و دین در آن نقشی نداشته و از نام اسلام نیز تنها به عنوان ابزاری برای حفظ و توسعه قدرت بهره می‌برد، بنابراین ناچار است برای حفظ قدرت به قدرت‌های جهانی و مستکبرین تکیه کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عربستان از قدرت‌های جهانی و مستکبرین یاری می‌جوید، خواسته‌های مردم و جهان عرب، ارزش‌های اسلامی و حتی حقوق بشر برایش اهمیت ندارد، حاکمان عربستان در داخل کشور با مردم خود، شیعیان و اهل تسنن برخوردی غیر انسانی و غیر اسلامی داشته و مردم ناچارند طبق شیوه مستبدانه و سلطنتی آنجا عمل کنند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان حمایت سردمداران عربستان از گروه‌های تکفیری ابراز داشت: سردمداران عربستان از گروه‌های تکفیری همچون  داعش حمایت کرده و در کشورهایی مانند یمن به جنایت می‌پردازند، که تمام این اعمال در تلاش برای خود ریشه دارد.

وی درباره حمله عربستان به یمن عنوان کرد: به طور قطع حمله عربستان به یمن بدون چراغ سبز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نبوده، این قدرت‌ها به هیچ وجه راضی نیستند که در منطقه رژیم و حکومتی مردمی و مستقل رشد کرده و مدافع اسلام و ارزش‌های اسلامی باشد، بنابراین هنگامی که شاهد شکل گیری انصار الله و قدرتی بودند که تابع آنها نبود و با آن نماینده مستکبرین در منطقه از بین می‌رفت شروع به مقابله با آنها کرده و در این راه بشر و کودک هم برایشان اهمیتی نداشت.

امام جمعه آوج ادامه داد: حمله به یمن و تخریب زیر ساخت‌های آن کشور در راستای از بین بردن گروه‌های مخالف بود که البته به هدف نهایی نرسید و باید دانست که پیروزی نهایی به مردم مقاوم تعلق دارد.

وی با اشاره به علت حمایت عربستان از رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: حیات رژیم عربستان به بقای رژیم غاصب صهیونیستی وابسته است؛ عربستان از حمایت مردمی در منطقه برخوردار نیست و بن سلمان نیز با پشتیبانی اسرائیل غاصب و آمریکا حکومت می‌کند؛ بنابراین این حکومت مجبور است از حامی خود حمایت کند تا به اهداف خود که حفظ قدرت، تسلط بر کشورهای اسلامی و قبله گاه مسلمانان است برسد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه افزود: لازم است هشیاری و شجاعت در مردم عربستان ایجاد شده و تقویت شود تا در مقابل این حکومت وابسته به خارجی‌ها و اجانب ایستاده و آن را از بین ببرند.

وی با تاکید بر نیاز متقابل اسرائیل غاصب به عربستان و توجه به تحولات منطقه ابراز داشت: از آنجایی که اسرائیل غاصب در منطقه از سوی کشورهای اسلامی احاطه شده، اگر به تحولات منطقه بی تفاوت باشد نیروهای اسلامی آنان را از منطقه بیرون می‌کنند، بنابراین ناچارند برای جلوگیری از ایجاد چنین حرکتی در منطقه و برای حفظ حیات خود مزدورانی همچون عربستان را داشته و با گروه‌های تکفیری و داعشی مسلمانان را به جنگ با خود دچار کنند.

امام جمعه آوج در پایان گفت: عربستان و اقدامات جنایت کارانه آن بهترین حامی و پشتیبان رژیم غاصب صهبونیستی در منطقه و حفظ حیات آن است؛ در واقع بقای این دو به یکدیگر بستگی دارد./955/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات