۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۴۴۸۴۱
وزیر کشور:

مسؤولان ستاد اربعین با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند

وزیر کشور گفت: مسؤولان ستاد اربعین با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت تا در این زمینه گزارش اربعین امسال را ارائه داده و از رهنمودهای ایشان استفاده کنند.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در نشست ستاد اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در سال جاری با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری از خروج زائران غیرقانونی به طور کامل محقق شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی زائران نسبت به سال گذشته بهتر انجام گرفت، عنوان کرد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر امسال خدمات در حوزه حمل و نقل، پشتیبانی، صدور گذرنامه، ویزا با مشکلات کمتری مواجه شده و کارها به سهولت انجام شد.  

رحمانی فضلی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین عملکرد خوبی داشت، ابراز کرد: امسال تحت نظر ستاد مرکزی اربعین و همکاری مدیران در کربلا و نجف هیچ نوع خروج غیرقانونی صورت نگرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه اربعین با اعتقاد و فرهنگ مردم کشورمان عجین است باید زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی به زائران چندین برابر فراهم شود، چرا که به مرور زمان بر جمعیت زائران افزوده خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: برای سال آتی باید مرزهای جدید باز شده و با توجه به افزایش جمعیت زائران زیرساخت‌ها برای خدمات دهی سه برابر شود.

رحمانی فضلی درباره کارکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیان داشت: این ستاد باید کمک‌های مردمی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها به اربعین را در یک مسیر ساماندهی و هماهنگ کنند.

وی درباره بیمه زائران در سال آینده گفت: اربعین امسال بیمه زائران بر عهده وزارت کشور قرار گرفت اما سال آینده بیمه زائران را واگذار خواهیم کرد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان ستاد اربعین با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت که در این زمینه گزارش اربعین امسال را ارائه داده و از رهنمودهای ایشان استفاده کنند./807/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات