۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۴۸۴۹
رییس مرکز آموزش قضات استان قم خبرداد؛

حضور ۲۵۰۰ روحانی در مناصب قضایی کشور

حجت الاسلام عابدی از حضور ۲۵۰۰ روحانی در مناصب قضایی کشور خبرداد و خواستار مشارکت بیشتر طلاب برای حضور در دستگاه قضایی شد.
قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدرضا عابدی رییس مرکز آموزش قوه قضاییه استان قم عصر امروز در جمع طلاب کارآموز قضایی در مجتمع آموزش قوه قضاییه، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در سال 78 تصویب کرد که قوه قضاییه سالانه می تواند 800 قاضی جذب کند.

وی افزود: در سال های ابتدایی این قانون جذب قضات روحانی با کندی پیش می رفت ولی با حضور حجت الاسلام امینی در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه آزمون های جذب عمومی و اختصاصی بیشتری برگزار شده و واحدهای آموزشی نیز توسعه بیشتری پیدا کرد.

وی با بیان این که در دوره اخیر حضور بانوان طلبه نیز در قوه قضاییه گسترش پیدا کرده است، ابراز داشت: ما سعی کردیم برای مشاوره دادگاه های خانواده از حضور طلاب خواهر سطوح سه و چهار استفاده کنیم.

رییس مرکز آموزش قضات افزود: ابتدای انقلاب از افرادی که در حوزه های علمیه تحصیلات خوبی داشتند برای تصدی منصب قضا دعوت می شد، اما عده ای از فقها می فرمودند که احتیاط این است که طلاب به این سمت نروند ولی امام راحل می فرمودند: اتفاقا این احتیاط خلاف احتیاط است.

وی با بیان این که در حال حاضر 23 درصد قضات موجود از روحانیان هستند، یادآور شد: ما در کل 2500 طلبه قاضی داریم که 1500 نفر آنها در یکی دو سال گذشته جذب شده اند، بنابراین ما احساس می کنیم این تعداد بسیار کم است و حوزه باید برای دستگاه قضایی کادرسازی کند.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که طلاب مشارکت بهتری برای تصدی منصب قضا داشته باشند و با توجه به این که در چند سال آینده نیز ظرفیت ما برای پذیرش طلاب باز است، امیدواریم بتوانیم شاهد حضور پررنگ تر طلاب قوی در دستگاه قضایی باشیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات