۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۸۸۱
آیت الله صدیقی:

دانشگاه باید انسان‌ساز و کانون تربیت مؤمنان باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: دانشگاه باید انسان‌ساز و کانون تربیت مؤمن باشد در غیر این صورت خروجی آن رانت‌های میلیاردی، اوضاع نا بسامان نفتی، معاملات خارجی و وارداتی است که تولید داخلی و اسباب اشتغال جوانان را از بین می‌برد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: در جامعه صدر اسلام اقوامی بودند که جاهلیت آنها شدید بود و تغییرشان بسیار دشوار بود، به آنها اعراب گفته می‌شد.

وی افزود: کسانی که دل نورانی دارند در پذیرش حق مشکلی ندارند اما کسانی که قلب آنها از حقایق و انوار معرفت، تواضع و ارزش‌ها دور و گریزان است، در هر شهر و دیاری که باشند در اصل و ماهیت خود تمدن ندارند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: حق گریزی و اجتماع گریزی از صفات بارز اعراب بود که در تنها گفتار، اقرار به ایمان می‌کردند، ایمان آنها به منظور تظاهر به شهادتین و برخورداری از امتیازات و امنیت مسلمانان بود.

وی با بیان اینکه مارقین همین داعش امروزی بودند که دین خود را دین پیامبر(ص) می‌دانستند، اظهار داشت: پیامبر درباره آنها می‌فرمود اینها فقط قرآن را می‌خوانند اما قرآن از گلوی آنها پایین‌تر نمی‌رود، تنها در فضای سر و ذهن‌شان می‌چرخد و در روح و جان و سویدای قلب آنها ظلمت، خیال و توهم است و حقیقتی وجود ندارد.

آیت الله صدیقی بیان داشت: برخی افراد شاید کارهای بسیار نیکی هم انجام دهند اما چون نیت‌شان از انجام حسنات تفاخر بوده، عمل آنها در روز قیامت هیچ و پوچ است.

قاضی حتی اگر یک دروغ بگوید حق قضاوت نداشته و از عدالت ساقط است

وی با اشاره به بهلول که فردی دانشمند، محدّث، از شاگردان امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) و از اولیای الهی بود، گفت: بهلول شخصیت ممتاز علمی و تقوایی بود که برای حفظ دین، حتی از آبروی خود گذشت اما وقتی به او در دستگاه هارون پیشنهاد قضاوت شد، گفت این کار از من برنمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: قاضی حتی اگر یک دروغ بگوید حق قضاوت ندارد و از عدالت ساقط است. قاضی که حق قضاوت ندارد، احکام حق او هم باطل است زیرا سبب انحراف جامعه می‌شود.

دانشگاه ها باید انسان ساز و کانون تربیت مؤمنان باشند

وی با بیان اینکه امروز مسأله فرهنگ را باید مسأله اول جامعه به حساب آورد، گفت: هیچ اولویتی مانند فرهنگ نیست. دانشگاه ها باید انسان ساز و کانون تربیت مؤمن باشند در غیر این صورت خروجی آن رانت‌های میلیاردی، اوضاع نا بسامان نفتی، معاملات خارجی و وارداتی خواهد شد که تولید داخلی را از بین می‌برند؛ نه رحمی بر جوانان می‌کنند و نه از بیکاری آنها دلشان می‌لرزد.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: این افراد خروجی همین دانشگاه ها هستند به همین علت باید مسأله ایمان، اخلاق، تقوا و فرهنگ را جدی گرفت در غیر این صورت همه چیز را فساد و تباهی فر می‌گیرد. سیاست زده‌ها با سعادت شان بازی می‌کنند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات