۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۸۸۵
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

حرکت به سمت آموزش مهارت‌محور از ملزومات حوزه تحولی و انقلابی است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: حرکت مدارس علمیه به سمت آموزش مهارت محور از ملزومات تحقق حوزه تحولی و انقلابی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام آزموده حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، دوشنبه‌شب در آیین تجلیل از ممتازان حوزه علمیه خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه تحولی و اقدامات تحول ساز حوزه علمیه خراسان با شعار «حوزه تحولی انقلابی اندیشه و عمل» منشأ اقدامات مناسبی شده؛ به‌گونه‌ای که در کمتر از دو سال گذشته اتفاقات مبارکی در حوزه علمیه خراسان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: طلاب و اساتید و مسؤولان حوزه علمیه خراسان شمالی از حرکت انقلابی و تحولی حمایت فکری و عملی می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اهم برنامه‌های تحولی در حوزه علمیه خراسان شمالی، اضافه کرد: در این راستا تحول در نظام آموزشی در قالب نظام جامع آموزشی و ارتقای سطوح درسی، ساماندهی اساتید تشکیل قرارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه، تحول در امر پژوهش با تجهیز مدارس به نرم‌افزارهای مورد نیاز و توجه ویژه به امور فرهنگی و تربیتی جهش به سمت حوزه پاسخگو را نوید می‌دهد.

وی خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی، تعیین تکلیف و شروع به کار احداث ساختمان تنها مدرسه علمیه تخصصی و سطح سه استان، مساعدت برای ساخت مجتمع‌های مسکونی ویژه طلاب و اساتید در مرکز استان و ایجاد مهمان‌سرای ویژه اساتید و مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی در مشهد مقدس شد.

حجت‌الاسلام آزموده توجه به امور ورزشی و تفریحی خانواده‌های طلاب، توجه بیشتر به تأمین هزینه‌های جاری مدارس علمیه‌ای که فاقد موقوفه هستند و اختصاص مسؤول فرهنگی به مدارس برای سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از دیگر نیازهای مدارس علمیه استان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: اعطای مجوز راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید به مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای ازجمله رشته تبلیغ و قرآن و معارف اهل بیت، افزایش سهمیه اساتید اعزامی مدارس استان به دلیل کمبود اساتید بومی، هوشمندسازی مدارس علمیه استان به روش‌های نوین آموزشی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و توانمندسازی اساتید از دیگر مواردی است که امید می‌رود مورد توجه متولیان حوزه علمیه خراسان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام آزموده مشارکت در تکمیل کتابخانه حوزه علمیه، پشتیبانی ویژه از طرح‌های قرآنی مدارس، گرفتن اشتراک نشریات تخصصی برای مدارس علمیه استان، توانمندسازی مدیران با برگزاری دوره‌های مختلف، توجه و تقدیر از ممتازان اخلاقی در کنار تقدیر از ممتازان آموزشی و پژوهشی و حرکت به سمت آموزش مهارت محور را از دیگر نیازهای مدارس علمیه خراسان شمالی دانست./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات