۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۹۰۴
آیت الله نظری:

مسؤولان رفع معضلات اقتصادی را تکلیف شرعی و عقلی خود بدانند

آیت الله نظری با تأکید براین که همه مسؤولان رفع معضل اقتصاد و اشتغال را تکلیف شرعی و عقلی خود بدانند، گفت: رفع این مشکلات نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت ها و مدیریت و تصمیم گیری صحیح است.
دیدار استاندار مازندران با ‌آیت الله نظری خادم الشریعه آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار استاندار مازندران با بیان این که توفیق وسیله می خواهد، گفت: راه رسیدن به توفیق که از نعمات بزرگ الهی هست خدمت به مخلوق است.

وی با بیان این که انسان عاقل کامل و مسؤول باید در همه امور رضای خالق و رفاه مخلوق را در نظر بگیرد، افزود: مسؤولیت ها امانت های زودگذری برای خدمت به جامعه و مردم است و باید سعی شود از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده صورت گیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مسائل کشور توجه به اقتصاد جامعه است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در رفع مسائل اقتصادی کشور از همه ظرفیت ها بهره گیرند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که در حال حاضر از جمله مطالبات مهم مردم و خانواده ها، اشتغال جوانان است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های خوبی که در کشور و همچنین استان وجود دارد باید دغدغه اشتغال نسل جوان جامعه حل شود.

وی با بیان این که اگر اقتصاد کشور تقویت شود به طور حتم وضعیت رفاه و معیشت مردم نیز تغییر پیدا خواهد کرد، گفت: امیدواریم در دوره جدید با اقدامات و برنامه ریزی مناسب مسؤولان شاهد رونق در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور باشیم.

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه با بیان این که یکی از مهم ترین راه های حل مشکل اقتصاد این است که از سوی متخصصان این بخش رفع شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که مازندران دارای شرایط و اقتضائات خاصی بوده و از مواهب طبیعی بالایی نیز برخوردار است نیازمند توجه و نگاه ویژه است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که یکی از راه های مهم حل مشکلات اقتصادی افزایش تولید و اشتغال در کشور است، بیان داشت: برای تحقق این مسأله باید ظرفیت های داخلی با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی تقویت شوند.

وی با بیان این که در کشوری با این میزان سرمایه و مواهب طبیعی نباید حتی یک نفر بیکار نیز وجود داشته باشد چه برسد به افراد فاضل، تحصیل کرده و با تجربه، بیان داشت: متأسفانه در روز اکثر مراجعه کنندگان به دفتر حقیر از وضع اشتغال و اقتصاد گلایه دارند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که همه مسؤولان رفع معضل اقتصاد و اشتغال را تکلیف شرعی و عقلی خود بدانند، گفت: رفع این مشکلات نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت ها و همچنین مدیریت و تصمیم گیری صحیح است.  

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حذف برخی زواید اداری در دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: ادارات و نهادهای دولتی باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و در رفع حاجات و گرفتاری های مردم کوشاتر عمل کنند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره دغدغه رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات آنها را داشته و دارند، بیان داشت: مسؤولان باید بر همین مدار و محور خواسته امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که مردم در همه سطوح انقلاب نقش پررنگ و اثرگذاری داشتند، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی با حضور و جانفشانی های مردم به پیروزی رسید و امروز همه مسؤولان در برابر رفع مشکلات و گرفتاری این مردم وظیفه دارند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات