۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۴۴۹۰۹
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان‌ غربی:

چراغ سبز فتنه گران به دشمنان سبب تشدید تحریم ها و فشار بر ملت ایران شد

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: چراغ سبز نشان دادن عده‌ای در فتنه ۸۸ به دشمنان، آنها را برای تشدید تحریم‌های اقتصادی و فشار علیه مردم ایران ترغیب کرد.
حجت الاسلام راحلی

حجت‌الاسلام حمید راحلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اهمیت حضور مردم در حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی درواقع روز بصیرت، لبیک‌گویی به فرامین مقام معظم رهبری، امام شهدا و شهیدان و روز تعظیم شعائر الهی است و از آن جهت حضور پرشور مردم در این روز و گرامیداشت آن اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه روز 9 دی تولد دوباره انقلاب بود، تصریح کرد: حضور مردم در این روز ادامه حیات جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد، در حالی که پس از گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مسائل آن رفته رفته تبدیل به امری فرسایشی و تکراری در جامعه شده بود که 9 دی این اصول و باورها را دوباره زنده کرد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در فتنه 88 برخی از افراد نظام با بیگانگان همکاری داشتند و اسناد آن نیز بعدها به دست آمد، خاطرنشان کرد: با فتنه 88 نیروهای انقلابی در کشور غربالگری شده و مرز بین حق و باطل مشخص شد و آنان که نسبت به انقلاب دچار تردید شده بودند ولی در ظاهر آن را بروز نمی‌دادند با افتادن در دام دشمنان، باطن واقعی خویش را نشان دادند.

امنیت یک کشور به حضور و در صحنه بودن مردم آن وابسته است

وی با بیان اینکه امنیت در یک کشور تنها با کمک نیروهای اطلاعات و انتظامی فراهم نمی‌شود، عنوان کرد: امنیت در جایی است که مردم در صحنه حضور داشته باشند و هر چقدر مشارکت مردم در فعالیت‌های اجتماعی کشوری میلیونی باشد امنیت در آن کشور افزایش یافته و آن جامعه در برابر نظام سلطه و صهیونیسم مقاوم خواهد بود.

حجت‌الاسلام راحلی با اشاره به نقش بیگانگان در طراحی فتنه 88 بیان داشت: طراحی این نقشه سال‌ها پیش از انتخابات 88 آغاز شده بود و طراحان اصلی آن سران کشورهای استکباری، صهیونیست‌ها و خارج‌نشینان داخلی بودند  که در وهله نخست با هدف ضربه به اسلام و پس از آن ضربه به جایگاه ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی در ایران پیاده شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی در جهان است که براساس ارزش‌های اسلامی بنا نهاده شده است، افزود: این مهم‌ترین دلیل دشمنی بسیاری از کشورها با مردم ایران است که فکر می‌کنند اسلام و در ادامه آن وجود ولایت‌فقیه در راس نظام منافع آنها را به خطر می‌اندازد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه چراغ سبز نشان دادن عده‌ای در فتنه 88 به دشمنان ایران، آنها را برای تشدید تحریم‌های اقتصادی و فشار علیه مردم ایران ترغیب کرد، ادامه داد: ولی آنگونه که در صدر اسلام مسلمانان در برابر همه تحریم‌های اقتصادی، تبعید و ... ایستادگی کرده و سرانجام موفق به پیروزی شدند مردم ایران نیز با بصیرت و ایمان از این مشکلات سرافراز و سربلند بیرون خواهند آمد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات